MizzMilla, nothing else matters

Alla inlägg under februari 2011

Av MizzMilla - 25 februari 2011 14:32

Ja, fy på mig! Nu måste jag ta och bruka allvar med detta igen. Har slarvat med bloggen ett tag nu. Men sen händer det iofs inte så mycket här om dagarna när man är mammaledig.


Idag blir min Milo 3 månader gammal. Detta firade vi med ett besök på bvc där han blev vägd, mätt och fick sina sprutor. Han ligger stablit kvar på 8 kg och är 63,5 lång. Läste att Molly växt om honom på längden nu ;) Trodde att han skulle gapskrika när han fick sprutorna, men han gnällde till lite, tittade på mig, gäspade och somnade i min famn 1 minut senare.

Efter bvcbesöktet var det dags för mammagruppen. Idag handlade träffen om barnmat m.m De hade bjudit dit en dietist från en annan vårdcentral... Men herrejävlar, kunde dom inte ha hittat en roligare människa. Inget sinne för humor, torftig och DRYG! Svårt för vissa uttal hade hon också, kanske inte hennes fel, men det gör i regel att man bara stör sig på det eller stänger pladdret ute. Det måste vart den längsta timmen i mitt liv. Fick inte ens lärt mig något nytt, utan bara basic saker hon tog upp *muttrar* Men nu till något roligare... :D


Ikväll ska vi låna hem en bastu-tunna från xl-bygg och den ska inte tillbaka förrän på söndag, min svåger jobbar där och får låna hem den gratis om det inte är någon som bokat den =) Så mitt fredagsmys ska ske i en het bastu med ett par iskalla öl och cider och lite trevligt sällskap :D

 

 

Som alla andra veckor har det inte hänt så mycket här. Jag har målat, målat och målat här hemma och fräshat till lite. Behövs efter ett par års slitage. Så karmar och snickerier och element har fått sig en övergång.

 

 

Jag kan inte komma på mer som jag missat att uppdatera er om... Jo, för er som inte vet så har Magnus Betner nu ett eget radioprogram på banditrock :D På fredagar mellan 14-18. Ganska underhållande!

 

Ha en underbar helg!

XoXo/Milla

Av MizzMilla - 19 februari 2011 22:15

 Idag har Mira vart på bio för första gången :D Gissa om hon har vart spänd. Jag berättade det för henne igår eftermiddag, att vi skulle på bio med Marie och Moa. Hon ställde 1000 frågor om bion och varje svar jag gav henne fick en följdfråga. Hehe. Det blev varje fall Trassel på Entré i Malmö. Hon var super duktig, satt stilla nästan hela tiden och var duktig och pratade aldrig högt utan viskade så snällt i mitt öra.

Här kommer lite bilder på töserna:

 

      

Moa och Mira =)              Mira kollade filmlistan    Moa och Mira igen 

 

   

Förväntansfulla flickor innan filmen =) 

 

  

Väl inne i salongen åkte godiset fram innan filmen ens hade börjat ;O)

Som sagt, duktiga flickor och filmen var bra :D

 

Nu ska jag ta barnen och stupa i säng *gäsp*


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 19 februari 2011 22:05

Jupp vi har vart sjuka denna vecka med... :( Milo och Mira går också på medicin. Har lyckats få stafflikocker?! (vet inte riktigt hur det stavas) Men istället för halsfluss har det satt sig på huden på nåt vänster. Lite utslag och sår. Drygt. Vi blev smittade på ett kalas i söndags. Men varken Milo eller Mira har lidit jätte mycket av det. Skönt.


Här kommer lite bilder från veckan som gått, en liten uppdatering från Skauune ;)


         

Mira har fått en massa tattoos ;) Och Milo växer så det knakar. 2kg upp på 3 veckor. Haha.


      

Lång promenad blev det igår, så underbart! Fast det snöade och blåste. Milo hade det varmt och skönt i vagen varje fall.


  

Mira blev glad när vi kom till lekplatsen och hon spenderade nästan all tid där på gungorna.


  

Milo har nu kunnat ärva Miras gamla body ;) Yeah, Metallica!!!


    

Igår dök Robin upp och vi tittade lite på film... Mira hade kul =) Hon älskar att leka med honom. Sen festade pågarna till det lite. Jag och barnen gick och la oss vid halv 2 och då vart dom i full gång fortfarande.


Hoppas alla har haft en bra vecka!

XoXo/Milla

Av MizzMilla - 14 februari 2011 21:45

Ja, varför firar man något så onödigt som alla <3 dag egentligen?! Jo, för att alla affärer och grossister ska tjäna en massa extra cash... Jag och min sambo har aldrig riktigt firat denna dag. Vi är lika oromantiska båda två. Men

när jag och barnen var i Skurup innan och skulle köpa fastlagsbullar fick vi syn på några goda alla <3 dag bakelser och jag kunde inte motstå frestelsen :) Så här mumsiga såg de ut, smakade bra gjorde dom med. Sen köpte "barnen" en liten chokladask till Rikky. Gott med en liten mumsig chokladbit till kaffet på kvällen. Så man kan väl säga att vi har firat lite för en gångs skull. Hehe.


  

  


Jag har även lagat lite god middag idag =) Testade något jag inte har gjort innan, pasta i curryröra med kyckling och skink-wraps. Blev ganska gott faktiskt. Wrapsen kommer jag göra om många gånger, men curryröran var lite för skarp för min smak.


Mira och Milo fick vars en alla <3 dag present av sin mormor och Lasse idag =)

Gissa om Mira blev glad, hur stolt som helst i sin fina nya tröja.

Milo ska bara växa i sin lite, men det kommer nog inte ta många månader.

*heja Malmö*

  

  


Mira tvingade Milo att leka med hennes Hello Kitty saker. Han var måttligt

ointresserad och kastade leksakerna i golvet hela tiden.

    


Nej dags att hoppa i säng och titta på några fler avsnitt av Solsidan :D


Hoppas alla haft en bra dag!

XoXo/Milla



Av MizzMilla - 14 februari 2011 21:16

Efter många om och men och en massa tjatande från min mamma har jag nu börjat titta på Solsidan (en serie på tv4) Den är så jävla underbar och klockren... Dagens i-lands problem och förortskomplex blandat med skön humor. Är det någon där ute som lyckats missa det så snälla ge det en chans ;) Ni kommer få ett gott skratt...

 

Här kommer ett litet klipp från säsong 1 ;)

Jag har sett det miljoner gånger och jag skrattar lika mycket varje gång!

 

 



XoXo/Milla

Av MizzMilla - 14 februari 2011 09:38

Igår var vi på kalas hos Emma, Miras kusin. Hon fyllde 6 år förra veckan. Gissa om alla ungar hade kul =) Mira och Nelly leker så bra ihop. Likadana

kläder hade dom också på sig, hehe.


  

Mira och Nelly =) Min är den stora tösen.

  


Milo hade också kul, hehe. Han satt bredvid sin kusin Linn som är 2 månader äldre och gissa om dom hade långa samtal ;) Det såg så roligt ut.


Får blogga mer sen, barnen behöver mig nu.

XoXo/Milla

Av MizzMilla - 12 februari 2011 21:38

 Min påg gör framsteg :D

 

  


Milo är nu en stor pojke och kan sitta i matstolen själv =)


Mira och Milo

     

Milos första bad med pappa


  


En mysig himmel :D


Nej nu är det minsann dags att hoppa i säng, jag är också trött efter

dagen på kulhuset. Det blir ju en del springade och lekande med barnen. Hehe.


Natti!

XoXo/Milla



Av MizzMilla - 12 februari 2011 21:30

Oj vad denna dagen har gått snabbt =) Jag och ungarna var på kulhuset i Trelle med familjen Ellberg idag. Vi var där 12.45 till 18.00 när dom stängde. Gissa om alla ungarna hade kul idag. Mira är i skrivande stund så trött att hon knappt kan hålla ögonen öppna. Milo har mest sovit i sin vagn, han är så lätt att ha med sig :)


 

Mira och Liam i bollhavet =)

  

Mira


  

Efter all lek fick vi ta en fika =)

Korv och mos *mums*


  

Mira


  

Liam


  

Gott med korv!


  

Nova och Mira på stora kanan =)


En trevlig dag med trevligt folk :D Skönt att komma ut och slippa se huset

för en stund, hehe.


XoXo/Milla

Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards