MizzMilla, nothing else matters

Alla inlägg under januari 2012

Av MizzMilla - 24 januari 2012 21:48

Jag insåg precis när jag satt hos en poolare och besökte bloggen från hans dator att jag inte bloggat på länge. Jag antar att jag försöker få så mycket som möjligt gjort här hemma nu innan det är dags att börja jobba. Om mindre än en månad är det dags. Men med vad, det vet jag inte än. Kanske bilprovning, kanske brandskyddstekniker och kanske något helt annat. Ovissheten börjar göra mig lite nervös. Men det lutar lite åt en arbetsintervju nästa vecka?! Nervös, svar, JA.


Vart har denna månaden tagit vägen egentligen? Den har gått ruskigt fort. Vintern har hunnit komma till oss i skåne sen sist jag skrev =) Den lös med sin frånvaro i över en månad men äntligen är det lite vitt på marken och just nu -5 grader. Dock lite obehagligt i söndags när jag och Rikky skulle köra till Malmö, efter bara några km inser vi att det är riktigt halt och då menar jag glashalt. Det tog oss nästan 3 timmar att ta oss till Svedala, vända där och ta oss hem. Otaliga olyckor på E:65 och blåljus överallt. Men vi lyckades ta oss hem utan skador.


     



Tänkte slänga upp lite nya bilder på barnen =) Det går undan i utveckligen med Milo nu. Han springer som en tosing överallt, 2 nya kindtänder och 2 nya framtänder har ploppat upp, han äter ganska bra själv och den 20 februari är det dags för inskolning.

       



I fredags var det underbart väder, några minusgrader med strålande sol. Då passade vi på att göra en liten tågutflykt. Milo älskade det :) Kul att se glädjen hos barnen. Mira har åkt en del tåg innan men där satt hon på sätet och nästan hoppade upp och ner av upphetsning där hon satt på sätet och höll om Milo.

När vi väl kom fram till Ystad gick vi upp en runda på gågatan och lullade lite. Vi avslutade på ett café nära stationen, där köpte vi semlor med oss hem. En lyckad förmiddag. Men efter en tågresa så inser man vilken tur det är att man har körkort. För fy vad hemskt det måste vara att varje dag trängas med en massa folk på tåget.


     



När vi inte har något speciellt för oss brukar vi promenera till öppnaförskolan i Villie. Där brukar vi leka och fika med Kinna och Ben och en massa andra barn och föräldrar :)

          

   




       

Som sagt lite vitt på marken, men bättre det än alla metrar med snö det låg 2010 ;)


       

Mira har fått dille på Bamsespelet hon fick av mormor i julklapp, vi spelar det minst 5 ggr varje dag.


       

Milo fick en fräck lampa i julklapp av Peter, lagom som nattljus :)


Nej, nu ska jag ta tag i min ansökan som jag ska försöka maila in denna vecka. Var hos en poolare precis och fick lite tips då han jobbar på det företaget jag ska söka jobb på. Wish me luck, jag lär behöva det :)


Glöm inte Hårdrockens historia som börjar om 30 minuter på svt2, ett väldigt intressant program.


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 6 januari 2012 20:54

En ganska komisk sida för alla som inte har något vettigare för er en fredagskväll.... =)

Milla dansar fuldans hittar ni här!


För övrigt så blev det förlust till Mif idag också. Men vm-guldet till juniorerna satt fint, en trevlig match att titta på!


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 5 januari 2012 14:26

 

Eller inte... Fast filmerna har mycket gemensamt är Lautner inte i närheten av den skådespelaren Matt Damon är. Igår såg vi Abduction. Denna actionrulle var nog en de sämsta jag någonsin sett. Manuset är lika tunt som isen på sjöarna här i skåne och skådespelarna var ruskigt dåliga, jag menar hade det vart för mycket begärt med lite personkemi? Själva Taylor Lautner är ingen vidare skådespelare (bara att se Twilight) Han är enformig och verkar bara ha två ansiktsuttryck. I denna film levererar han den ena dåliga repliken efter den andra. Klichéer från 90-talet. Denna film verkar vara en egoboost för Lautner, han visar mycket skinn, spänner muskler och slåss.

Men idag borde det krävas mer för att bli känd?

Tittar man på trailern och rollistan så verkar filmen sevärd.  

Man får intrycket att han blev kidnappad av sina "föräldrar" när han var en liten pojke, men så är inte fallet.

Efter denna upptäckt går filmen bara utför och manuset har lika många hål som en schweitzer ost.


Denna film är ungefär lika underhållande som årets kräksjuka!


   

Dessa två ansiktsuttryck får man se i 1,45 minuter.


XoXo/Milla


  


Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards