MizzMilla, nothing else matters

Alla inlägg under augusti 2011

Av MizzMilla - 21 augusti 2011 20:06

Oj vad folk har köpbehov ;) Men inte mig emot. Idag har vi haft lite loppis här i byn. Jag sålde mest barnkläder, filmer, skivor, och lite annat udda. Tro det eller ej, men allt det där lite udda såldes direkt. Jag sålde inte så mycket som jag hoppades på, men jag sålde ändå för 1200 spänn på 4-5 timmar. Ska testa nästa helg också.


Igår drog jag in på Malmöfestivalen ENSAM!! Men mötte upp med Robin en liten stund innan Hardcore superstar gick på scen. Jocke Berg och gänget var som vanligt bra. Men eftersom jag inte mådde riktigt hundra blev kvällen inte perfekt eftersom värken i magen gjorde sig påmind hela tiden och gör fortfarande... Vet i fan vad som är fel. Haft ont sen i onsdags ungefär. Men det går säkert snart över. Här kommer lite bilder på HS =)

         


Fan vad jag halkar efter på bloggen... Inte alls meningen, men lusten infinner inte sig och då är det inte lönt att sitta och babbla rad, efter rad.

Men jag har lite random bilder åt er varje fall =)


     

Milo älskar att krypa runt i gräset och peta på allt han kommer över =)


   

Lite bilder från loppisen. Och eftersom jag glömde vagnen (dålig mamma) Hehe. Så fick Milo sova i en kartong med några filtar. Men han gillade nog den bättre än vagnen eftersom han sov 2 timmar i sträck.


     

I torsdags var jag och Robin i Malmö och shoppade lite. Jag köpte lite långärmade tröjor och byxor till barnen. Hösten närmar sig med stormsteg.

När all shopping var klar åkte vi ner till hans lokal och tittade på alla fina möbler. Sen hade vi ändå tid över innan bion började, så vi stannade till på Ribban coch la oss på bryggan ett tag. Jag såg ett antal plattfiskar på bottnen. Kul att se att djurlivet inte skräms iväg på en så pass befolkad strand.


         

        

Vi har agerat flytthjälp till Malin och Ronny. Och nu börjar dom känna sig som hemma uppe i skogen =) Jätte mysig stuga och härlig skogstomt.

Längst upp till vänster lyckades jag ta en bild på en LARV?! Eller vad det nu var.

Helt luden och rörde sig inte alls, sen vände jag mig om i 1 sekund sen var den borta. Hittade inte den någonstans. Lite skumt. Men ett väldigt fint djur.


     

Min kära lilla påg :D Alltid lika lycklig.


Och nu är det dags för sängen, är så trött efter en lång dag utomhus i stekande sol.

Hoppas alla har haft en trevlig helg.


XoXo/Milla



Av MizzMilla - 18 augusti 2011 10:02

Idag är det precis 9 månader sedan paps gick bort och jag har inte varit på kyrkogården än. 9 månader är ganska lång tid, men ändå känns det fortfarande som igår. Jag gråter fortfarande varje dag...


Kommet det någonsin bli lättare? Kommer klumpen i magen någonsin försvinna?



Av MizzMilla - 16 augusti 2011 14:27

Under de senaste dagarna har jag inte gjort annat än packa ihop alla saker som ska med ner till loppisen på jobb. Det ska bli så skönt att bli av med alla barnkläder, leksaker, filmer, böcker och andra prylar man inte behöver men som man inte har mage att kasta. Då är det bättre att någon annan får nytta av det. Loppisen ska vi ha på macken här i Rydsgård den 21/8 kl 11.00. Det är inte bara jag utan min mamma, min morbror och annmari också. Hoppas att jag blir av med så mycket som möjligt, för det känns så skönt att man äntligen verkligen tagit sig tid att rensa ut alla skåp, lådor och garderober.  


Idag har solen äntligen tittat fram, under förmiddagen varje fall. Lite roligt att lite solljus kan ha sådan effekt på en. Jag har haft massor av energi idag och vart på strålande humör och inte vart stilla en sekund (ja, förutom nu då)


Nu ska jag och Mira baka lite paj, sen blir det matlagning och träning.


Take care.


XoXo/Milla



Av MizzMilla - 12 augusti 2011 22:43

Jag och Robin satt här imorse och tittade på Family guy, säsong 9. Om ni inte har sett avsnittet new kidney in town, gör det... Detta måste vara en av de bästa scenerna jag sett i programet, jag skrattade tills tårarna sprutade. Måste tillägga att nästan alla avsnitt i säsong 9 är bra. Men har ni några minuter över, titta gärna på klippet här =)




XoXo/Milla


Av MizzMilla - 12 augusti 2011 22:17

Och det tackar jag för, trevligt att ha sambon hemma i två veckor, men minst lika trevligt när han nu börjat jobba igen =) Skönt att återgå till alla rutiner här hemma. Mira är på dagis 3 dagar i veckan igen och det innebär lite egentid till mig och Milo. Min lilla påg är nu inte så liten mer, han är överallt hela tiden, klättrar och drar i precis allt han kommer över. Idag vinkade han hejdå för första gången. Önskar man kunde stanna tiden ibland, om så bara för en dag.


*note to self* ----> Blogga mer ;)


Vi fick gjort en hel del trevliga saker under semestern fast vi renoverade så mycket. Vi gjorde bland annat en utflykt till Zoo i Köpenhamn =) Vi fick ut lika mycket av besöket som Mira fick. En perfekt dag med bra väder (molningt och lagom varmt) och trevligt sällskap. Hemvägen var dock inte lika trevlig, gps-jävlen drog oss in mitt i Köpenhamn i alla bilköer. Där var vägarbete, motortävlingar mitt i stan, avstängda vägar och regn, en jävla massa regn (som tur var kom regnet när vi klev in i bilen på väg från zoo) Mitt i rusningstrafiken dessutom. Så dagens råd till er alla, LITA ALDRIG PÅ R GPS. Köp en vanlig jävla papperskarta.

Här kommer varje fall lite bilder, råkade klicka nästan 300 *typiskt mig*


                                                                          

  

       


Enligt Mira var det girafferna som var dagens höjdare, men frågar ni mig, var det tigrarna =) Vilka mäktiga varelser. Jag förväntade mig inte att få se alla

djuren i inhängnaderna, men jag tror bara att det var 1 djur som vi inte lyckades hitta. Vi är vana vid Skånes sjurpark med enbart nordiska (tråkiga?!) djur i inhängnader som är så stora och uppvuxna så man inte ser djuren. Men jag har en sak att klaga på, skyltningen var lite halvtaskig inne på själva zooet, svårt att hitta där.


Från förra veckans händelser till helgens.... Imorgon ska vi vara flytthjälp åt syrran och Ronny som precis tagit över sitt hus i skogen en bit här ifrån =) Jag har precis varit upp och hälsat på dom och när jag väl var där så bestämde jag mig för att jogga en runda, blev bara 3km idag. Hade nästan tyvärr precis ätit och då är det inte roligt att springa, men förutom det var det underbart. Önskar att jag bara kunde kliva utanför min egen grind och trampa rakt in i skogen. Mysigt.


Hoppas alla får en toppen helg!

XoXo/Milla

Av MizzMilla - 4 augusti 2011 21:59

Morgondagen (sambons sista semesterdag) ska spenderas i Köpenhamn =) Vi lovade Mira att åka till Zoo. Och eftersom vi renoverat en del här hemma under semstern har hon fått roa sig själv ganska mycket. Så imorgon är det hennes dag. Vi har skaffat barnvakt åt Milo. Så hon kommer få all uppmärksamhet imorgon, antar att hon kommer stormtrivas, hehe. Min morbror Benny och Annmari ska också följa med. Det kommer bli en toppendag. Hoppas att vädret blir lagom.


 


Renoveringen här hemma är klar :D Äntligen. Har släpat möbler fram och tillbaka på ovanvåningen hela dagen idag. Jag passade på att göra det idag fast vädret var så fint, Mira har vart i Malmö med sin mormor större delen av dagen. Så Mira har fått vårt gamla sovrum eftersom det är störst. Milo fick Miras rum som är nästan lika stort och vi tog det nyrenoverade rummet som är ganska litet, hehe. Man får plats med sängen, en byrå och så klart en tv på väggen =) Men det är bättre att vi tar det lilla eftersom vi bara sover där. Barnen däremot behöver en del plats att leka på.


Nu ska jag slänga mig i ett välförtjänt bad med en iskall beer. Sen blir det sängen i det nya rummet =)


XoXo/Milla


Av MizzMilla - 2 augusti 2011 00:17

Denna dagen har spenderats i min lilla bil ihop med Robin. Vi bestämde oss för att besöka Cliff Burtons minnessten i Dörarp. Något som jag velat göra ett bra tag, men som aldrig blivit av. Det tog 3 timmar och många felkörningar innan vi hittade minnesplatsen eftersom skylten till ”Gyllene rasten” var totalt överväxt med buskar. Men skam den som ger sig. Hehe. Måste slänga in ett litet tack till Google maps ;) Utan den sidan vet jag inte om vi hittat den. Men väl där tog vi några bilder, gick en runda vid sjön och låg en stund på gräset för att sträcka ut benen efter den långa varma bilresan (utan ac) En trevlig tur med andra ord.


                   

     

Blev omkörda av en landrover/ rangerover på vägen upp, han körde SNABBT och lyckas slunga upp en sten i rutan på min bil. Det resulterade i....

 

....fet spricka som bara blir längre och längre. Givetvis på förarsidan.



Releaseparty!

I lördags var vi på releaseparty hos min morbror :D Vi hade inte fått någon information mer än datum, tid och plats och spekulationerna var många. Men några av oss gissade rätt. Ett skivsläpp med några covers och några låtar han skrivit själv. Mysig unplugged skiva och låtarna han skrivit själv är riktigt bra. En härlig kväll med lagom regn blandat med god mat och lite dricka, får inte glömma trevligt sällskap :D


         

  



Några bilder på mig och Mira

       


Är lite sliten just nu måste jag erkänna. Efter en lång dag i bilen blev det lite grill och fest här hemma. Sandra och Anders skulle hämta bilderna som jag tog på deras bröllop och då passade vi på att grilla och ta några beer.

   


Så nu ska denna svensken ta och krypa ner och få sin skönhetssömn.

Sleep tight folks!


XoXo/Milla




Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards