MizzMilla, nothing else matters

Alla inlägg under juni 2011

Av MizzMilla - 26 juni 2011 09:02

Här kommer årets finaste bild på min lilla Mira =)


 

Hoppas alla hade en förpillat trevlig midsommar!   


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 23 juni 2011 20:49

  

Vill bara passa på att önska er alla en trevlig midsommar, glöm nu inte nubben och sillen ;)


Jag trodde jag skulle vara trött på konserter efter Sweden rock, men icke. Jag är riktigt taggad inför Iron maiden den 1/7 i Göteborg =)

Har googlat lite och fått fram set-listen från Moskva, jag hoppas att dom väljer denna även i Göteborg. Men har hört från en bekant som har sett bandet många gånger att Iron maiden kör samma set-list hela turnen igenom *håller tummarna*


Så här ser den ut:


  • Satellite 15... The Final Frontier
  • El Dorado 
  • 2 Minutes to Midnight
  • Coming Home
  • Dance of Death
  •  The Trooper
  •  The Wicker Man
  •  Blood Brothers
  •  When the Wild Wind Blows
  • (Premiere: First time ever)
  • The Evil That Men Do
  • The Talisman
  • Fear of the Dark
  • Iron Maiden 

Encore:

  • The Number of the Beast
  • Hallowed Be Thy Name
  • Running Free          
Av MizzMilla - 21 juni 2011 23:03

Oj, jag har helt glömt bort att blogga. Anledningen är att jag är inne i en så kallad läslus period igen. Denna gång handlar böckerna om andra världskriget, koncentrationsläger, förintelsen och judeförföljelsen. Så fort jag får en chans så åker böckerna upp. Var nere på bibblan förra veckan och lånade det ett tiotal böcker. Jag har läst mycket om det i skolan, men eftersom vi har pratat om att åka till Auschwitz i augusti ville jag läsa ikapp lite. Usch, jag har haft svårt att somna under den senaste veckan. Jag har haft mardrömmar om nätterna och går och tänker på all grymhet det finns/ har funnits i världen om dagarna.


Helt ärligt vet jag inte riktigt om jag klarar av att åka dit?!


Är det någon som har varit där?


XoXo/Milla



Av MizzMilla - 16 juni 2011 23:16

När jag kom hem från Sweden rock började tösen tjata på mig, dag ut och dag in... Hon ville tälta.

-Mamma, jag vill också tälta. -Mamma, när ska vi tälta? -Mamma, ska vi tälta idag?

Ja, ni fattar. En 4 åring kan vara lite smått upprepande ;) Så imorse lovade jag henne en natt i tältet (som jag senare under dagen satte upp mitt på gräsmattan) Tror ni att jag kollade upp vad det skulle bli för väder under kvällen? Nej, givetvis inte.

Tiden var kommen, tösen var totalt upphetsad och kunde inte sitta stilla. Vi hade packat ut alla dynor, sovsäckar, filtar, böcker, ostbågar och ficklampor och krupit ner och kommit halvvägs genom den första boken då himlen bara öppnar sig. Lugnt tänker jag då tältet höll tätt på Sweden rock. Sen kom blixtrarna och kort efter mullret. TYPISKT. Men åskan avtog, det gjorde tyvärr inte regnet. En bit in i boken känner jag hur det börjar droppa ner i håret. FAN FAN FAN, antagligen har jag och syster lycktas göra ett minihål i duken när vi packade ner det sist. Jag tog mod till mig och säger. - Mira, vi måste nog gå in, tältet läcker in vatten. Då ser man hur hela världen rasar samman i hennes stora bruna ögon, men så säger hon -Okey mamma.


För att göra henne glad så fixade jag till den här lilla "kojjan" i matrummet under bordet =) Gissa om hon blev glad. I skrivande stund ligger hon där och sover, antar att jag får offra mig och krypa in där jag med även om det kommer ta kol på min rygg, men vad gör man inte för sina barn? ;)

 

















Jag måste bara skryta lite också, jag har vart ute och sprungit med mina Kangoo kängor ganska mycket under den senaste tiden och det märks då jag och Kinna tog en lång runda med dom igår, 11,5 km :D Och jag hade mer ork kvar. Är imponerad över att Kinna orkade eftersom hon fick barn för cirka 7 veckor sen =) Jag var inte riktigt lika kaxig idag när det var dags för det riktiga Kangoo-passet ;) Benen var lite smått stela och benövningarna höll på att ta kol på mig. Men fan vad det är underbart att vara helt slut i kroppen, känns bra.

  För er som inte vet, ser kängorna ut så här.



Nu ska jag krypa in i "tältet" och försöka sova ett par timmar.

Hoppas alla får en toppen helg!


XoXo/Milla



Av MizzMilla - 14 juni 2011 12:39

Jag har lovat er en lite mer detaljerad beskrivning av min vistelse på Sweden Rock Festival, men helt ärligt vet jag inte riktigt vart jag ska börja någonstans. Min kritik är inte positiv, men det kan bero på att jag var nykter hela helgen, om man hade haft en massa sprit i systemet kanske det hade vart roligt, men och andra sidan kanske inte. Jag försår inte hur folk kan betala så pass mycket pengar på biljett och camping för att sedan supa bort hela upplevelsen?! Och om man har planerat att supa som ett svin hela helgen så tycker jag att man borde ha lite vett i kroppen och lämna sina barn hemma. För jag fick ont i magen och hade ångest när jag såg så många föräldrar pissnitade som nästan gick och stödde sig på sina barn. Barn som var cirka 7-12 år gamla, vad är detta för förebilder? Ännu värre var alla nyfödda barn allt mellan nykläckta och upp till året ungefär, kan man inte skaffa barnvakt, STANNA HEMMA!!!  Jag tycker att det är dåligt av Sweden rock att ens släppa in dessa på området, för av det intryck jag fick där borde det varje fall minst vara 16 års gräns där.


Sen till priserna. Det är galet dyrt att ”leva” där. Först ska man betala 2395 spänn för en biljett, sen tillkommer campingen på 550 spänn. Inne på campingen kostade en dusch på 4 minuter 30 spänn. När man är på ett sådant ställe och sover i tält kanske man helst vill duscha både morgon och kväll, men där var jag för snål. Jag och syster duschade bara på kvällarna. Matpriserna var sjukligt höga. En portion med pasta och ädelostsås gick på 70 riksdaler, men orkade man lämna området och ge sig ut på marknaden så kostade den ”BARA” 65 kr. En tallrik pyttipanna av modell halvfabrikat (garanterat Eldorado) gick på, håll i hatten, jo 85 kr. Men priserna kanske inte är det värsta, hade man bara blivit mätt så kanske man hade kunnat stå ut med överpriserna. Men jag lovar, inte ens min 4-åring hade blivit mätt på många av portionerna där. Jag och syster levde på baguetter i 4 dagar, 50 spänn per baguette, men man höll sig varje fall ett par timmar på dem. Oj, höll på att glömma läsk priserna. Jag höll på att svimma när jag blev sugen på cola inne på området mellan 20-25 kr för en 33cl burk, är det rimligt? Ölflaskorna de sålde inne på området hade tydligen blivit mindre, men priset var det samma. Man kan ju undra hur länge till arrangörerna kan pressa upp priserna där innan besökarna sviker. De bör nog börja tänka om lite om de ska överleva med tanke på alla andra festivaler som finns tillgängliga idag.


Kanske dags att nämna lite om konserterna också? =) Jag fick ju ut lite för pengarna varje fall…

Vi kan börja med Hardcore superstar. Enligt mig gjorde HCS en av de bättre spelningarna där. Fast regnet öste ner, blixtrarna gick över hela himlen och mullret överröstade musiken ibland så lyckades dem hålla kvar publiken och stämningen var på topp hela tiden. Lite roligt att de framförde hela deras svarta platta ”hardcore superstar” som kom 2005 på en och samma spelning. Albumet blev utsett till det tredje bästa de senaste tio åren. Två av låtarna på plattan hade dem aldrig lirat live innan, lite trevligt med variation. Det kan lätt bli lite tröttsamt både för artisterna och publiken om de bara väljer singlarna och de populäraste låtarna. Jag har sett bandet 3 ggr innan och detta var lätt deras bästa spelning.


     


Gwar, ja, vad ska man säga om detta band?! Jag har aldrig hört talas om bandet innan och vi planerade inte att gå på deras spelning. Men dem spelade på scenen närmst utgången och vi råkade gå förbi och gjorde misstaget att stanna en stund. Nu måste jag bara slänga in ett fjortisuttryck här ”OMG” säger jag bara. Deras språk och svordomar mellan låtarna passar sig inte att skriva ner någonstans, scenshowen hade nästan gjort sig bättre i nått barnprogram (om det inte varit för allt blod och löjliga dockor) Bland annat tog dem in en docka föreställandes Lady Gaga och skar av brösten på dockan och sedan tog det in ett ”vildsvin”, satte på det för att sedan skära halsen av det och sprutade ner halva publiken med ”blod” Och på den här spelningen står det en massa föräldrar med sina barn på axlarna, hur tänker man då?! Jag hade aldrig låtit min 4 åring sett den konserten.

Deras presskonferens ska också ha varit något utöver det vanliga. Har ni tid så kolla in klippet längre ner på sidan.


   



2 band som jag blev lite besvikna på var Down och The Cult. Down var kaxiga, otrevliga mot publiken och svor hela tiden. Mellan låtarna hade de långa pauser på 5-7minuter med en massa meningslöst snack. Vi och en massa andra lämnade den spelningen ganska snabbt. Men tyvärr hörde vi fortfarande spelningen när vi satt och campade inför nästa konsert. The cult var inte heller speciellt trevliga och slog sönder instrument och sånt på scenen, j*vla diva fasoner. Sen har vi Judas Priest, inte mitt favorit band men eftersom det är deras sista turné så gick vi dit. Men guuuud vilken tråkig spelning. Jag brydde mig inte ens om att ta upp kameran. Dom gör helt rätt i att lägga ner. Accept blev jag super besviken på. Helloween gjorde väl en ok spelning, men antagligen inget jag kommer minnas om några år. Mustasch var bra, som vanligt. Jag har sett dem ett antal gånger tidigare och det var samma gamla goa och glada mustasch vi fick se. Ralf bjöd inte bara på sig själv utan bjöd publiken på whiskey också och det var uppskattat.


   


Thin Lizzy fick tydligen ganska dålig kritik. Men jag som aldrig direkt lyssnat på bandet innan tyckte att spelningen var helt ok. Iofs stod vi bara och tittade i 15 min, sen bestämde vi oss för att campa framför Ozzy´s scen. Läste i någon tidning igår att de borde döpa om sig till Thin Shitty efter den spelningen, men så illa var det inte. Man kanske saknade Phil Lynott, men absolut inte den sämsta spelningen där.

En annan grupp som också fick ta lite skit i tidningarna var Whitesnake, jag blev chockad eftersom det var en av få spelningar som jag verkligen gillade. Många klagade på hans röst, men antingen är jag döv eller så var kritikerna på dåligt humör den kvällen. Hur som helst så hamnar Whitesnake på min topp 10 lista där. Nicke Borg (vilken sorg) Han sjunger väl bra, men lite långtråkigt med en unplugged spelning där.

Queensryche, en ganska sävlig (som syster sa) spelning men herrejävlar vilken röst den karlen har. Otroligt att den håller precis samma klass som för så många år sedan. Kul.    

Tyvärr missade vi Saxon?! Jag vet, ILLA. Men det var så jävla kallt hela torsdagen och efter en hel dag inne på området stod vi och skakade och frös så in i helvete att vi var tvungna att gå tillbaka till tältet och krypa ner i sovsäcken och dra alla filtar över oss och försöka få värmen och hinna in till området igen innan Judas spelade. Ja, innan Judas spelade (ni kan tro vi blev besvikna) Hade vi vetat bättre hade vi så klart sett Saxon och sedan gått tillbaka till tältet och skippat Judas.


Andra bra konserter där var Raubtier, Joan Jett, Buckcherry, Moonspell, Rob Zombie och Mr Big.


Här är lite random bilder från några av konserterna.

                     


Sen har vi legenden själv, Ozzy Osbourne. Många säger att Ozzy har haft sin storhetstid och att han borde lagt av för 10 år sedan, NEJ säger jag. Ni kan tro att det är krut i gubben och det syns att han älskar att stå på scenen och göra det han gör. Vi möttes av en glad och leende Ozzy och glädjen smittade snabbt av sig på alla 33.000 som stod i publiken. En toppen avslutning på en halvbra helg. Underbart att få se honom live och dessutom få höra så många gamla godingar som Bark at the moon, Mr. Crowley, Paraniod och Crazy train. Men jag börjar undra om han inte behöver skaffa sig en hörapparat, då han hela tiden skrev ”i cant hear you” till publiken fast alla 33.000 jublade och klappade för fullt.

Det sägs även att Ozzy var dyrast att få dit, vilken chock eller hur?! Enligt Expressen ska han ha begärt 7 miljoner kr. Men sen hur pass pålitliga Expressen är, det går alltid att diskutera.

 

Här ä några bilder från Ozzys spelning. Eftersom jag inte hade min systemkamera med mig blev bilderna inget vidare, men dom duger.

          


Folket där uppe! Vilken mardröm. Det verkade precis som om alla totalt släppte alla hämningar och spärrar när de klev in på området. Jag är ingen supermodell själv och ska väl inte klaga på andras utseende och klädval men jag kan fan inte låta bli i detta fall. Tjejer som väger mellan 90-130kg ibland mer, tyckte att det var helt okey att gå klädda i yttepytte minishorts/kjolar och bh/korsett.  Värst var nog den skaran som valde att ha korsett där fettet trillade ut under och ner över shortsen och brösten bara flöt ut och liksom rann över korsetten en bit. För fan KLÄ PÅ ER! Jag är väl relativt ”smal” men inte ens jag skulle någonsin få för mig att gå i sådana kläder, inte ens på maskerad. Är det för mycket begärt av dom att raka benen varje fall?! För många hade nog inte gjort det sen i vintras. Sen har vi killarna, helt plötsligt är det fritt fram att gå i tajta rosa leggings utan kalsonger under, många gick i bara string, vissa hade kilt utan något under (mindre kul att passera en sådan som ligger ned på grässluttningen med benen isär) När man såg hur ofräscha folk var och hur många som stank gammal svett och urin när man gick förbi kan man undra hur dusch köerna kunde vara 20 meter långa nästan hela tiden.

Men helgens värsta människa måste ha vart ”ove” Det var en konversation jag hade klarat mig utan. Jag stötte på snubben när jag väntade på Queensryche. Jag antar att alla har sett Solsidan och att alla vet vem Ove i serien är. Den här snubben var på pricken lik Ove och personligheten densamma. Dryg som yesdiskmedel. Jag samtalade med den här mannen i cirka 15 minuter och på de 15 minuterna lyckades han klämma in en massa detaljerad info om hans förhållande och sexliv med sin pojkvän (han var bisexuell) Jag tyckte själv att jag var lite snorkig och smått otrevlig mot honom men han bara fortsatte att pladdra på om allt och ingenting. I slutet av samtalet sa han ”Oj du var en trevlig tjej, du skulle inte vilja följa med mig till tältet, där har jag en stap-on, så kan du sätta på mig med den” Jag, bara VA!? *wtf* Men han var totalt seriös.

Vi träffade även på många roliga och trevlig människor men det var tyvärr denna konversation som fastnade i huvudet…


Lite bilder på oss och från campingen.

     

Syster käkar pasta, min baguette och våra skor som gick sönder efter 4 dagar på ojämn mark.

      

Grannens groggbord och lite tält från campingen

   

Hehe, undrar vem som skulle kolla om den var större, med tanke på att där bara stod män i kiosken ;) 

   

Jag och syster, jag i tältet och på väg in på området var det trångt

   

Mannen här "dansade" med soptunnan hela kvällen, hade han släppt den hade han inte kunnat komma upp, han var så j*vla full...

Jag och syster på området första dagen, ser lagom roade ut, hehe.

   

Vi testade att åka volvo också, 40 grades vinkel, det skulle motsvara om man körde ner i ett dike eller något. Men helt ärligt vet jag inte vad dom hade monter där för överhuvudtaget. Där var ingen rusning direkt.


Allt som allt blev jag faktiskt lite besviken på hela festivalen. För att vara 20 års jubileum var artistutbudet det sämsta på länge. Förra årets startfält, det hade vart något för ett jubileum. Men jag antar att det kostade en hel del att få dit Aerosmith, Guns and roses, Billy Idol, Gary Moore, Slayer och  W.A.S.P. och var tvunga att ”snåla” in lite i år. Hade det inte varit för legenden Mr. Osbourne hade jag inte satt min fot där i år och efter denna upplevelse kommer jag med gott samvete sitta hemma nästa år!

 

Med allt detta svammel från min sida tror jag inte ens jag har fått er till att förstå hur det egentligen är där uppe. Det går inte att beskriva, utan hela Sweden rock måste nog upplevas för att någonsin kunna förstå.

Det kanske låter som om vi haft tråkigt där, men så är inte fallet :) tiden gick fort och vi hade j*vligt kul när vi satt och tittade på folk.

 

Men jag säger tack för mig och aldrig mer!



 Whitesnake


Ozzy Osbourne



Nicke Borg


Joan Jetts and the blackhearts


Helloween


Hardcore Superstar

Äntligen fick jag in klippen här också, den delen av bloggplatsen fungerade inte på hela dagen igår.

Gwar, har ni tid så kolla på detta klipp. Är det meningen att man ska ta detta band på allvar? ;) Men jag gillar hans beskrivning på "the perfect women"


XoXo/Milla


Av MizzMilla - 13 juni 2011 12:33

Sweden rock var verkligen en upplevelse, en upplevelse jag kanske borde vart utan...?! Det var både svinkul och mindre kul. Alla konversationer jag hade med folk där uppe kunde jag lika gärna klarat mig utan (vad fan är det för fel på människor) Berättar i detalj i ett annat inlägg.

Även om jag var där fysiskt så var mina tankar hos barnen och alla nära och kära hemma.

Frågan jag ställde mig själv när vi lämnade Rosenlundscamping i lördags natt efter Ozzy var, "Var det värt att lägga 3200 på biljett och camping?"

Svar: NEEEEEEEEEEEEEJ! För med tanke på hur de flesta konserterna verkligen sög hade jag lika gärna kunnat sitta hemma och lyssna på skivan och fortfarande ha respekt för gruppen/artisten.


Jag kommer berätta lite mer i detalj och lägga upp bilder i ett senare inlägg.


Men all cred åt Ozzy :D Att han fortfarande pallar, hehe.


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 8 juni 2011 00:19

För denna vecka då alltså! :D För imorgon drar jag och syrran till Sölvesborg för att spendera 4 dagar på SWEDEN ROCK FESTIVAL...

Kommer att sakna alla här hemma galet mycket och kommer antagligen att fälla några tårar i mörkret för att jag saknar mina barn för mycket, men jag ser ändå fram emot 4 dagar med bra musik och kvalitetstid med syster ;)


Hör ni inte av mig på måndag så har jag headbangat bort för många hjärnceller!


Tacke care!


XoXo/Milla



Av MizzMilla - 6 juni 2011 23:11

Nationaldagen firade vi med en picknick på stranden =) Måste ju klaga lite på vädret, det var faktiskt kallt nere på Mossby *brrr* Vi åkte iofs inte ner där förrän vid halv sex. Men vi spenderade 2 timmar där med grillning och lite spel.  

           


       



I skrivande stund har jag precis kommit hem från en lång runda med vovven i ösregn och åska :D Nästan lite upphetsande med alla blixtrar över himlen hela tiden, hehe. Kanske jag som är lite störd. Vovven var däremot inte så sugen på det, mest regnet som störde henne.

 


Nu är jag äntligen färdigpackad inför Sweden rock :D Ölen och cidern har jag redan lämnat i syrrans bil. Vi lämnar skurups kommun på onsdagsmorgon kl 9 :D Börjar bli lite taggad nu faktiskt. Men kommer nog sakna mina nära och kära här hemma redan efter första dagen.


Nu ska jag ta en beer och sätta mig på trappan och spana lite mer på blixtrarna =)


XoXo/Milla

Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards