MizzMilla, nothing else matters

Alla inlägg under december 2011

Av MizzMilla - 31 december 2011 09:27

 


GOTT NYTT ÅR =)



XoXo/Milla

Av MizzMilla - 28 december 2011 19:48

Jag lovar, jag har verkligen FÖRSÖKT att ge Lou Reed och Metallicas sammarbete en chans. Jag har lyssnat igenom de låtar som finns på youtube. Men helt ärligt, vad fan är det för skit? Inget illa mot Metallica, men det är fan inte lyssningsbart. Jag kommer inte lägga en krona på att köpa skivan eller ens lägga tid och energi på att ladda ner den. Ju mer man lyssnar desto sämre blir det... *kräks* När The View kom trodde jag först att det var ett skämt... Men den följdes av Mistress Dread och Junior Dad som alla går i precis samma stil.

Vad tänkte grabbarna på när de gick med på det sammarbetet?



 


Nej tack, detta var verkligen inget för mig!


XoXo/Milla


Av MizzMilla - 27 december 2011 08:25

Redan dagen efter julafton körde jag ut julen. Granen åkte ut, ljustakarna plockades ner och de få tomtarna jag hade framme packades ner. Efter det kändes det mycket bättre. Men det räcker man tittar ut genom fönstret och in till grannarna så mår man illa av alla ljusstakar och julgranar igen.

Som sagt så är det för mycket som saknas denna jul. Julkänslan hann aldrig infinna sig och har den inte gjort det än så lär den inte göra det heller.


Julaftonen var ganska trevlig ändå. Vi samlades och käkade god mat och drack glögg. Givetvis gick Kalle anka på tv, alla männen samlades i soffan medans vi tjejer fixade med maten.

Jultomten kom ganska tidigt i år. Redan vid sex. Men Mira lät sig inte luras. När tomten gått frågade hon när den riktiga tomten skulle komma. Ändå lånade vi in grannen som hon nästan aldrig träffar. Han hade luva och stort skägg. Skumt att hon redan vid 4½ år ska börja undra :P Jag trodde på tomten lääänge. Men det kan bero på att paps var en grym tomte med en rälig mask och rösten han använde var hemsk. Önskar att Mira hade fått träffa den tomten istället :) Milo var inte ett dugg rädd utan gick fram och hämtade alla sina paket. Men han ville ändå inte sitta i tomtens knä.

Jag klickade några bilder...


        


   


   


Jag testade att klicka lite bilder med min nya kamera igår också =) En Nikon D5100.

Mira och Rikky i närbild.    

 

Min kandleaber som jag fick av mamma och lasse fick ersätta granen.  

     
Milo gillade dippan mer än chipsen =)

Usch vilken lång dag detta har varit. Milo är gnällig och skriker konstant. Mira har jag roat med tv:n idag. Jag gjorde misstaget att låna hem tio olika Barbiefilmer. Fy vad dem är rosa och puttenuttiga. Men så länge Mira gillar dem så är det bara att stå ut. Hehe. Men imorgon blir det andra bullar. Då ska jag, Mira, Andreas och Pia åka till busfabriken i Malmö. Då ska hon få leka av sig för en hel vecka framöver. På torsdag blir det antagligen Pers krog och den årliga raketletar-turen =) Men det brukar bli att vi kör till Trelleborg till slut ändå. Så i år ska jag rösta för att vi kör direkt dit så sparar vi både tid och bensin ;) Måste tänka på miljön, haha.

Dags att försöka natta gnällungen...

XoXo/Milla



Av MizzMilla - 24 december 2011 10:43

Julaftonsmorgon, snön borde glimma fint på marken... Men icke. Här sitter vi och tittar ut på den sumpiga gräsmattan och på regnet som öser ner.

Hade allt varit som det skulle, hade vi vart hos pappa nu och käkat hans underbara julfrukost. Men det är inte mycket som stämmer denna jul. Två underbara människor saknas. Paps och Annmari och saknaden är stor hos oss alla...


Vår jul började redan igår då vi firade jul hos svärmor. Rörigt och stökigt med så många barn, men kul att se lyckan i deras ansikte när julklappsutdelningen började. Mira sitter just nu och myser med Skrållandockan hon fick av farmor.

Idag börjar julfirandet kl 15 här hos oss. Då kommer släkt och vänner hit. Som alla andra i hela Sverige börjar det med Kalle anka och glögg =) Sedan en massa julmat och godis.


Jag ville mest önska er alla en god jul!


Jag ska strax gå in till mamma och hjälpa till med alla förberedelser med maten.


XoXo/Milla 



Av MizzMilla - 19 december 2011 20:33

På onsdag går min och syrrans lilla roadtrip av staplen... Kan ni gissa var?

Hehe, japp, Gekås here we come... Det ska bli kul att komma dit igen faktiskt. Har hört att det ska vara ganska lite folk där så nära jul. Hoppas att det stämmer =)

Tyvärr lyckades jag inte skaffa en ny barnvakt... Pia ville så gärna också följa med, men så blev det inte då precis alla andra barnvakter var upptagna.


Imorgon ska jag köra in till Benny =) Där blir det fika, Burlövcenter och kanske backarna. På kvällen är det som vanligt träning, med jultema. Det innebär att vi ska hoppa utklädda till tomtar eller nåt ;) Får se vad jag kan hitta på.


Sitter just nu och halvtittar på Mifs match, men som vanlig lyckas dom inte hålla kvar hela mina uppmärksamhet. Ska strax slänga mig i duschen sedan blir det ett avsnitt av Grimm i sängen.


Ska uppdatera er om julbordet, bowlingen och busfabriken också =) Men är rent slut i huvudet just nu, sängen kallar...


XoXo/Milla


Av MizzMilla - 14 december 2011 20:50

Då är det snart dags för julbord och bowling med jobbet och några släktingar. Vi inleder i baren med några beer, sedan vidare till banorna för en timmes bowling och sedan en stor smaskig julbuffé.

Kanske lite wild & crazy och käka buffé nu i vinterkräkstider. Speciellt när jag precis haft kräksjuka. Hehe. Men på något sätt så tror jag att det kan vara värt att chansa.

Beskrivningen av julbordet lät så här på deras hemsida: Lät smaskens, eller hur ;)


Sitter i skrivande stund och väntar på Robin. Vi ska ha lite glöggkväll och titta på film. En given klassiker, Bad Santa =) Jag har inhandlat 3 sorters glögg och en annan lite starkare dryck som man kan spetsa glöggen med om man vill.


Take care!


XoXo/Milla



Av MizzMilla - 11 december 2011 20:31

Här kommer min önskelista till den så kallade tomten. Många dyra klappar, men man kan ju alltid önska sig, eller hur?! =)


1. En Fiat 500, pärlemometallicvit med röd och gröna stripes *love it*

 


2. En konsert med Metallica och Iron maiden i min trädgård till sommaren

     

Det finns upplevelser och det finns UPPLEVELSER och så finns det herregud-är-detta-sant-fan-jag-svimmar-UPPLEVELSER och hade denna önskning gått i uppfyllelse hade det var den sistnämnda upplevelsen.


3. Presentkort på Swedenrockshop på 10.000kr ;)


4. Ett presentkort till Lars Dekan på många tusenlappar =)


5. En ny laptop med Hdmi-anslutning


6. En massa tur så jag har chans att få jobbet jag sökte :)


"Tomten" kom hit med julklapparna idag och lade dem under granen, gissa om Mira var uppskruvad ;)


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 10 december 2011 16:48

Ja, vilken underbar syster jag har! Hon och Ronny riskerade att bli smittade av vår kräksjuka när de erbjöd sig att hämta Mira och Milo igår kväll. Både jag och Rikky var ruskigt dåliga och jag hade inte orkat med barnen en timme till då hela kroppen värkte och skrek efter att få komma i säng. Vi sov från kl 17 igår kväll tills imorse. Första gången jag tittade på kl var hon 09.38


Nu, cirka 2 dygn efter första utbrottet mår jag ganska bra. Har dock bara vågat äta lite kokt pasta, men det tog emot. Jag är svag och blir andfådd för ingenting. Men jag har lyckats att städa båda toaletterna, bäddat rent, skurat köket och tvättat alla fleecefiltar. Och nu är mina underbara barn hemma igen =) Kändes hemskt att behöva lämna bort dom, men fy vilken dålig mamma jag var igår. Har ångest bara över att tänka på det. Men nu har barnen fått lite lördagsgodis och vi har myst till tv:n en stund.


I torsdags kväll hade vi hockeykväll här (samma kväll som jag blev sjuk) Givetvis var nästan hela gänget på plats, tur i oturen lyckades vi bara smitta en person.

Tyvärr är det många aktiviteter som har fått ställas in pga alla sjukdomar här. Bland annat Motörhead i Göteborg (som dessutom fick bra kritik) Tivoli fick ställas in både i onsdags och idag och middagen hos svägerskan ikväll fick vi avboka.


Hur är det möjligt att på så kort tid spy bort 5 kg? Helt otroligt. Haha, man kanske skulle sett till att blivit smittad ett par gånger per år ;) Nej skämt åt sido...


Nej, dags att fixa lite middag år ungarna.


XoXo/Milla


Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards