MizzMilla, nothing else matters

Alla inlägg under mars 2011

Av MizzMilla - 28 mars 2011 12:19

Det är verkligen inte min dag idag... *muttrar* En sån dag då man inte ens skulle gått upp. Man skulle bara krupit ner under täcket och somnat om.


Min bil är trasig, motorn har antagligen skurit. Jag insåg inte att det pissade olja ur den förrän oljelampan tändes. PISS OCKSÅ!

Och jag ska kalla mig bilmekaniker?! Visst.


När jag står där med en trasig bil intill vägen och ska ringa efter hjälp, tror ni att mobilen fungerar?! NEJ! Varför skulle den liksom. Den fungerar inte än heller. I-phone skit.... Sviker en vid sämsta möjliga tillfälle.


Nu är jag varje fall hemma och kl är bara halv ett, så man kan ju undra vad mer som kommmer hända idag.


SKIT OCKSÅ!


Hoppas att er dag vart bättre!

XoXo/Milla

Av MizzMilla - 25 mars 2011 21:20

Ja, grattis till mig som fyllde 26 i onsdags och grattis till syster som fyller 23 idag. Får väl nämna lite i förbi farten att min lilla Milo blir 4 månader idag. Mycket att fira denna vecka och nästa då mina kusiner fyller år. Hehe, mycket i mars månad. Fan nu är man närmre 30 än 20.


Som en liten present till mig själv har jag beställt tid för ett par tatueringar :D Nu längtar jag enormt mycket. Det är något jag har velat göra länge nu. Men pga graviditet och en massa annat har det blivit framskjutet så många gånger.

          Men nu JÄVLAR är det dags :D


Tänkte bara meddela er alla att vi är på benen igen =) Bara den envisa jävla hostan vi alla ska bli av med. Ja och min röst som ska hitta tillbaka så klart, haha, har ingen röst alls. Fattar inte varför 90% av mina förkylningar sätter sig i halsen. Men som sagt förutom hostan så mår vi ganska bra igen.


Milo har nu börjat snurra runt som en galning... Nu gäller det att passa honom när man lägger honom någonstans :)

     Ingen bekväm sovställning ;)  



Tänkte lägga upp ännu ett enormt jätte tråkigt babyklipp på Milo... Men sen tvingar jag inte er att titta på det heller.  

Här sitter vi varje fall och myser med lite fredagspizza men den lille stackaren kan inte hålla ögonen öppna och somnar i sin stol.



 


Nu ska jag sätta mig och fixa och spåna lite på tatueringarna.... :D

*längtar som fan*


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 22 mars 2011 11:05


  När Mira börjar friskna till, ja då blir jag och Milo sjuka... Igår fick jag gå och lägga mig redan halv åtta. Jag hade hög feber och ont precis överallt. Jag mådde ganska ok imorse när jag gick upp. Men nu börjar lillgrabben snora och hosta. Tror även han har lite feber nu. FAN, JÄVLA BASILUSKER....


Trots sjukdomar här, har barnen inte tappat humöret varje fall =)



 

Så idag händer det inte mycket... Om jag mår lite bättre sen, ska jag nog

ta en runda med vagnen eftersom himlen är klar blå med strålande sol.

Typiskt att man ska vara sjuk då.


Ullared fick ställas in på torsdag :( Ingen barnvakt och basilusker.

TYPISKT!


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 21 mars 2011 08:31

 

I lördags var det ett "pröva på" pass i Kangaroo Jump i Skurup. Jag och Malin bestämde oss för att åka dit. Inget jag ångrar. Fan vad kul det var. Otränad som man är efter graviditeten kunde man ändå hålla igång en hel timme. Verkligen super kul. Det som inte var så kul var att lokaltidningen var där... Hehe.

Hon tog massor av bilder på mig och syrran, måttligt obekvämt måste jag ju säga. Men slutresultatet i tidningen blev inte så illa som vi trodde ;) Vi syns men inte så mycket, hehe.

Ni hittar det i Skånskan.

Träningen skulle komma igång i Skurup om cirka en månad, hoppas verkligen det blir bra uppslutning så det fortsätter. Jag och Malin ska varje fall börja.


Annars har det inte hänt så mycket i helgen. Mira lekte med Nelly i Lördags och med Tindra i söndags =) Gissa om hon var trött igår, hon somnade redan kvart över sex. Det har vart lite grillning, en kväll hos Peter i skogen, lite shopping, söndagsmiddag och träning. Okey, det ser ganska mycket ut när man ser det så här. Hehe.


     

Mira, Tindra och Milo


I fredags var Robin här, vi tittade på film (kommer inte ens ihåg vad den heter) Kass som satan. Vi fixade håret på varandra varje fall. Haha. Rikky blev lite smått ledsen när han inte kunde vara med i temat "crazy hair" då han är helrakad.


   

Riktiga muppbilder ;)

Tyckte ni att den frisyren va illa skulle ni sett min morgonfrisyr, hehe.

Det tog cirka 3 tvättar att få ur allt stylingklet.


     

Robins lilla bil, nice parking va? ;)


 

Detta var deserten efter vår söndagsmiddag igår =)

Så jävla gott, inlagda päron med smält aftereight över *mums* Vi hade grädde till med det förstörde nog lite. Hade nog vart lite godare med en klick glass.


Nu till det tråkiga...

  • Jag är sjuk (hosta och feber)
  • Mira är sjuk (förkyld och hosta)
  • Milo är sjuk (förkyld och hosta)
  • Jag har chansen att åka till Ullared i veckan men har ingen barnvakt
  • Jag fyller 26 i veckan (ålderskris)

Nu är det dags att ta hand om barnen och kanske krypa ner i sängen allihop och mysa till nån film... *host host*


XoXo/Milla




Av MizzMilla - 18 mars 2011 08:58

Det band jag ser mest fram emot på Sweden Rock än så länge är faktiskt Hardcore Superstar =) Skumt?! Jag vet, har sett dem vid ett par tillfälle och jag har aldrig haft en tråkig stund på någon av deras konserter.

Tätt efter ligger Ozzy, ska bli kul att se honom, hoppas bara att han inte sätter skorna innan.


Här kommer ett litet klipp som jag filmade på Kb i Malmö för nån år sedan =)




Någon frågade mig om jag inte kunde välja ut de 10 bästa konserterna jag har vart på, en så kallad "top 10" Men jag vet i fan om jag kan göra det.

Jag har sett så många bra band i helt olika stilar, sen beror det mycket på stämmning och sällskap. Och på vilket humör jag är på just nu så klart. Jag kan göra en top 10 lista idag och en annan om 1 månad och jag tror inte att listorna hade sett likadana ut.


Går man efter sällskap och stämmning så ligger Kim Larsen i Skivarp högt på listan. Underbart väder, underbart sällskap och lagom med dricka. Blir lite

personligt när det är en spelning på en så pass liten ort också :)


En annan stämmnings-konsert måste vara Europe och Deep Purple på Öja.

Mycket öl och minttu, kul förfest, alla nära och kära med. En kväll jag

aldrig kommer glömma.


Metallica på Sonisphere var också bra =) För där fick jag höra "all nightmare long" live för första gången och jag bara ÄLSKAR den låten.

Och dessutom träffa en go vän för första gången.


Usch nej, känns som om jag får lägga ner nu, annars lär jag bli sittandes här hela dagen ;)


Ha en toppen helg och ta en iskall bira för mig ;)

XoXo/Milla


Av MizzMilla - 15 mars 2011 12:57

Efter en lång natt med ganska lite sömn och en massa grubblerier sitter jag nu här med ett glas cola, en kopp kaffe och lite chili concarne och försöker piggna till. Ingen jätte bra kombination måste jag ju säga, men det fanns rester från igår och jag slapp laga någon lunch.


Efter mycket grubblande kom varje fall fram till att det inte finns mycket hopp kvar för mänskligheten... Våldtäkter, mord, misshandel och djurplågeri, det är vad som pryder förstasidorna på vart enda tidning nu mera. Vi kan för 2 minuter låtsas att jag tror på gud (jag är ateist) Men om världen skulle gå under imorgon hade det inte vart många som kommit till himlen, definitivt inte jag varje fall.


Nej nu ska vi tänka på lite mer positiva saker, som att solen skiner =) Dock ganska blåsigt och man kan inte gå ut utan underställ *brrr* Takida ska bli klippt i eftermiddag, skönt för hon är riktigt långhårig nu. Ikväll ska jag fixa och dona lite med min bil när Rikky stängt verkstaden. Den är i behov av en liten service, byta olja och filter och spänna till handbromsen och ge den en allmän genomgång. En annan kul sak är att vår blommorna har kommit i rabatterna

(i mammas varje fall) Hehe, mina vårblommor har lite svårt att ta sig upp genom alla gamla höstblommor. Skärpning! :P


Men det mest positiva av allt är min lilla son Milo, han är alltid go och glad och det räcker att man tittar på honom så kan man inte låta bli att le =)


     Här sitter han och pratar med mig =)     


      

Nej inga tänder än, haha. Men han sitter ganska bra själv nu =)

Med lite stöd i ryggen av en kudde så klart, men snart så!!!


Dags att fixa till sig, sen ska Mira hämtas...

Ha en underbar dag!

XoXo/Milla



Av MizzMilla - 10 mars 2011 11:47

...detta inlägg kommer att bli. Jag har inte bloggat på evigheter, men ni har inte missat så jätte mycket.


Jag har hittat ett nytt jobb som skulle kunna passa mig =) Dom ville anställa direkt, men jag ringde och pratade lite med dom och bad dom spara mitt cv och nr för framtida bruk, och dom verkade inte alls omöjliga. Ska ringa dom nån månader innan mammaledigheten tar slut.


Solen sken med all sin kraft för första gången denna säsong i lördags :D Det var underbart, tyvärr hade jag bestämt en "playdate" på kulhuset med Tindra och hennes mamma. Nu menade jag inte tyvärr mot dom utan för att vi var inne en hel dag och missade en massa solsken :) Men guuud vad kul Mira och Tindra hade. Underbart att se dom så glada och fulla av bus.

      


Efter 4 dagar med underbart väder förväntar man sig redan en blå himmel och strålande sol när man slår upp ögonen på morgonen. Tyvärr blev jag riktigt besviken idag. Regn, grått och trist. Men man får trösta sig med att det är bara denna månaden ut, sen hoppas jag att våren kommer med all sin kraft :D   


I lördags kväll var vi hemma hos ett par bekanta och käkade middag =) Hur trevligt som helst, hon väntar bebbe i april :D Hoppas på lite sällskap med barnvagnen i vår. Hehe.


Söndagen inleddes med en lång promenad med hela familjen i solskenet och alla njöt. Efter promenaden städade vi upp lite i trädgården och "vårade" lite.

   


På måndags morgon väckte Mira mig och sa att hon ville åka tåg

(yeah, kollektivtrafik) Inget man gör frivilligt när man har körkort, hehe. Men givetvis fick hon som hon ville, helt plötsligt satt vi på tåget mot mammas jobb. Tågresan dit tar bara cirka 7 minuter. Lagom. Hon var överlycklig och har pratat om det flera gånger om dagen sen dess. Mormor lovade henne en tur till Malmö med tåg inom det snaraste för att gå i affärer och käka lite.

    


I tisdags bestämde jag mig för att åka in till min morbror och hälsa på lite i affären och det slutade med en lång, lång promenad i Malmö (gick lite vilse) Hehe. Men gud så skönt, att bara få komma ut och röra på sig utan att behöva frysa ihjäl och dessutom slippa promenera i denna lilla skitby ;) Undrar hur många tusentals gånger man har gått upp och ner för storgatan här genom byn?

    


Igår var det dags att ge min lilla tant-bil (jo det är en tant-bil, alla pro:are hälsar på mig när jag kommer körande) lite uppmärksamhet för herregud vad den var smutsig, man såg knappt ut genom sidorutorna. Det tog mig cirka 45 minuter att få den halvren... Hehe. Men det får duga tillsvidare.

  


Min Milo är nu en jättestor pojke :D Igår fick han lite puré för första gången. Gissa om han åt?! Herregud, han svlade och gapade efter mer direkt. Jag vet att man egentligen ska vänta tills de är 4 månader, men ersättning och ammning verkar inte riktigt räcka för honom. Eftersom han åt och ville ha mer så antar jag att det var dags :D

            


Här kommer lite random bilder från veckan =)


        

    


Detta fick bli lösningen när jag gick på bibblan idag ;) Milo somnade och fick sova på bordet för han var TUNG att bära på.

  


Nej dags att mata pågen igen :D

XoXo/Milla








Av MizzMilla - 3 mars 2011 23:41

Denna helgen har jag inte lika mycket inplanerat som förra, men ändå lite som ska hinnas med. Lördagen ska spenderas på kulhuset i Trelle med en av Miras dagiskamrater och hennes mamma. Det kommer bli toppen kul, allra minst för barnen =) På kvällen kanske?! vi får lite middagsgäster, det hade vart super kul varje fall.

Sen har vi den vanliga söndagsmiddagen på söndag ihop med syster och Ronny. Denna gång är det tjejernas tur att fixa maten. Vi har kommit på vad vi ska ha för huvudrätt, men är inte lika säkra på deserten. Men vi måste ju bräcka pågarnas middag sist (blir nog inte så svårt) Hehe.


Denna vecka har väl känts lika segt som resterande, men på något sett försvinner veckorna ändå ganska snabbt. Jag passade på att klicka lite bilder på ungarna innan idag, Mira var överförtjust och skulle helst vara med på alla bilder =)


        


      


       

Jag vet, jag har köpt en rosa leksakssköldpadda till min son, men jag tyckte att det var den vettigaste leksaken med mest variation i butiken och givetvis fanns den bara i rosa?! Men vad gör det, han märker knappast någon skillnad. Hehe. Rikky reagerade dock lite och skulle klaga. Men va fan?! Han är ju bara 3 månader, det kvittar väl vilken färg. Hade man köpte en blå (om det nu funnits) sköldpadda till en tös hade det inte vart någon som reagerat. Lite skumt det där faktiskt.


Har läst ut två böcker idag, de två första i serien om Vampire diaries. Serien är väl ingen favorit så jag förväntade mig inte så mycket av böckerna. Men måste ju säga att dom är mycket bättre än serien. Men så är det ju alltid.

Jag kan nog bara komma på en film som gör boken rätta och det är "the green mile" med Stephen King. I det fallet var faktiskt filmen lika bra som boken.  


Fredagens måsten:

  1. Plocka undan
  2. Städa över lite
  3. Ringa juristen på begravnings byrån
  4. Storhandla (hatar handla med 2 barn i släptåg)
  5. Bada barnen
  6. Fixa kenot

Nej usch vad jag svamlar på, nog dags att krypa ner i sängen ;)

Sleep tight!

XoXo/Milla

Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards