MizzMilla, nothing else matters

Alla inlägg under oktober 2010

Av MizzMilla - 31 oktober 2010 21:20

Jag vet att det var Halloween denna helg och att listan skulle legat uppe redan. Men som säkert så många andra i detta avlånga land brukar vi fira halloween nästa helg under alla helgons dag. Som sagt borde listan legat uppe igår, men man har ju tyvärr inte obegränsat med tid. Jag har fått en del intressanta förslag och har därför bestämt mig för att välja ut och numerera 15 filmer istället för 10. Men sen var ju frågan hur i helvete jag skulle kunna placera dom på en lista. Det är svårt att jämföra en bra splatterfilm med en spännande spökhistoria. Själv är jag mer inne på lite spökerier och det övernaturliga, men kan även uppskatta en redig B-splatterfilm.


 

Här kommer listan varje fall, hoppas att någon har nytta av den =)

 

15. Mirrors  

14. Terror på Elm Street 

13. The Grudge 

12. Fredagen den 13 del 6 

11. Evil Dead (den första skräckis jag såg)  

10. Rose Red 

9. The Orphanage 

8. Whisper (Sawyer från lost är med girls) 

7. The Haunting 

6. The Descent 

5. Det (bara för att jag hatar clowner) *ryser*

4. Paranormal Activity   

3. The Uninvited   

2. Jurtkyrkogården

1. Dead silence       

 

Detta är vad jag tycker varje fall. Varje film på denna lista har berört/ gett mig mardrömmar både en och två gånger =)

Jag ska gå coh se Paranormal Activity 2 nu i veckan, hoppas att den är lika pulshöjande som ettan var.

Nu ska jag slänga mig på soffan och ta ett avsnitt av Fringe.

 

  

Av MizzMilla - 31 oktober 2010 21:08

Idag blev det en tur till Malmö =) Vi behövde införskaffa present till Liam som idag fyller 3 år. Passade även på att köpa en till Emil också som ska ha kalas nästa helg. Fick även skaffat en liten halloween-kostym till Mira, dagis har halloweenfest på tisdag. Lite lycklig blev hon och skulle ha den på sig idag på Liams kalas också ;) Så här söt blev hon varje fall

 

        

Även jag fick nytta av Malmöturen då jag fick köpt ett par rejäla vinterskor, lär ju bli en del promenader i kyla och snö med vagnen när lille-bror kommit.

 

Här har vi två bilder på dagens födelsedagsgris :D

    

 

  

Av MizzMilla - 31 oktober 2010 09:22

Min mening var att ha en lista klar över mina tio i topp skräckisar nu i helgen eftersom det är halloween och allt ;) Men nu har tiden inte räckt till och jag går fortfarande och funderar på vilken placering filmerna på listan ska ha. Fick en del bra förslag på filmer jag glömt. Men jag lovar ikväll ska listan ligga uppe :D Bättre sent än aldrig, eller hur.


  Igår var vi inbjudna hos mamma på smörgåstårta och annat mumsigt =) En toppen trevlig kväll men en massa folk, hehe. Tyvärr fick kvällen sluta tidigt för mig och Mira. Jag hade ont i bäcknet och hade lite förvärkar.

 

                  

            

  

Värdparet, Mamma och Lasse





Om en stund ska jag och Mira köra till Malmö. Stumpan ska få nya

vinterkängor. Sen måste vi hitta presenter till Emil och Liam.

Liam fyller 3 år idag och Emil 6 år nästa helg.

Som sagt lägger jag upp min lista ikväll :D


Ha en förjävlig dag!

  


Av MizzMilla - 30 oktober 2010 11:47

Idag blir det lite av en syndig dag med en massa gott ;)

Jag, Mira och Malin håller nu på att baka lussekatter *mumma*

Ikväll är vi bjudna in till mamma för att äta smörgåstårta med släkten :)

Sen är det ju lördag ovanpå allt och då brukar det blir lite cola och onyttigheter.

 

Igår gick jag till doktorn och fick utskriven medicin. Måttligt trött på att inte få sova något om nätterna. Cocilliana eller vad den nu hette. Där stod att man skulle ta 10 ml. Jag tog 5ml och verkligen STENSOMNADE på 10 min. Jag har inte vaknat en ända gång pga hostan i natt. Skönt att vakna och känna sig utvilad. UNDERBART =)

Kom gärna med fler förslag ang filmlistan inför halloween :D

 

  

Av MizzMilla - 29 oktober 2010 12:00

Jag satt och funderade lite och tänkte göra en top 10 lista med bra sräckfilmer nu inför halloween =) Men när jag väl började tänka efter så finns det ju mängder med bra skräckisar och utan lite hjälp från er är det omöjligt för mig att välja ut bara 10 st.

 

Här kommer en del förslag varje fall :)

 

 Josh Holloway från lost är med ;)

 

Ruskigt bra film, talande språk är spanska   

Om du gillar trånga utrymmen & panik passar denna dig

 Kommer inte ihåg så mycket av denna mer än att den var bra 

 Detta måste vara en av Stephen Kings bästa filmer :D  

 Vad är en skräckfilmslista utan denna? =)

  Amatörfilmad, nagelbitande och panik skapande.

 En klassiker =)   

 Kan inte göra en lista utan den här heller, kult.  

 En bra remake, pulshöjande...   

  Ruskigt bra början på denna film 

 Finns många att välja mellan, men denna är min favorit  Detta är nog den bästa på hela listan :D Måste ses.  

 En gammal kultfilm

 Vad är halloween utan en Halloween film?

 


Så kom igen, kan vi hjälpas åt att sätta ihop en bra skräckfilmslista inför kommande halloween? =) Kommentera!

  

Av MizzMilla - 29 oktober 2010 09:34

I förra veckan såg jag den nya Terror på Elm street... Jag gillar inte vad de gjort med Freddys ansikte.

  

Jag menar skulle dom ändå rippa så pass mycket från de gamla filmerna kunde de rippat ansiktet med. Igår såg jag den på blu-ray, vilken skillnad. JÄVLAR vilket ljud... Ruskigt bra. Tänk dom effekterna i de gamla filmerna istället =) Men Haley gjorde rollen helt okey ändå. Hade man inte sett de gamla filmerna hade man nog älskat denna.

Men det kommer alltid bara finnas en Freddy och det är Robert Englund.

  


Trailern på Terror på Elmstreet 2010




One, two, Freddy's coming for you.
Three, four, better lock your door.
Five, six, grab your crucifix.
Seven, eight, gonna stay up late.
Nine, ten, never sleep again."

Av MizzMilla - 29 oktober 2010 09:11

 Detta har nog vart den värsta natten på flera veckor... Hostan har inte gett med sig överhuvudtaget. Tror jag fått en rejäl hostattack var 10 minut i natt. Men lyckades somna under morgonen, sista gången jag tittade på klockan var hon 04.10 Det måste fan va nåt fel, inte normalt att man har hosta så länge som jag har haft nu. Iofs kanske man har lite sämre immunförsvar nu när man är gravid. Känns nu som om man har hostat sönder hela kroppen, man har ont på ställen man inte trodde fanns och bara att andas är plågsamt för halsen är full av sår. Nej, tacka vet jag en rejäl Jägermaister, det hade hjälpt. Men det får vänta ett par månader till.


Här kommer bilden på bebismagen, bara ett par dagar försenad. Men bättre sent än aldrig sägs det ju. Tror att jag är i v.37+ nånting. Fan jag måste vara den ända mamman som inte har koll på det. Här kommer tjockisbilden...

 

  

 

Igår köpte jag en ny teckningsbok och ett paket med pennor till Mira =) Gissa om hon blev glad. Hon satt blixtstilla i 1½ timme och ritade och målade. Skönt att hon är så lättroad ibland så mamma kan vila lite.

 

        

 

Idag borde jag ta tag i lite lätt städning och undanplockning. Sen ska det köpas hårfärg =) Vill bli riktigt mörkbrun igen. Hoppas att Robin eller syster kan hjälpa mig att färga det också =)

 

Hoppas att alla får en förjävlig dag ;)

  

 

  

 

 

 

Av MizzMilla - 28 oktober 2010 16:28

Oj, oj, oj. Jag var på bilprovningen för en stund sen med systers gamla ford "Bertil" Han är lite skabbig och ser inte mycket ut för världen. Men hör och häpna, han gick igenom med BLANKT papper! Besiktnings mannen sa "Fan den är ju i mycket bättre skick än den ser ut till att vara" ;)


Medans jag sitter här och fördriver tiden så halkade jag in på Idols hemsida. Jag är egentligen trött på allt som har med Idol och hela konceptet att göra. Men när man inte har något annat för sig om fredagskvällarna ändå så blir ju ändå likförbannat idol på tv:n här hemma. Det som chockade mig mest var att Jay ska sjunga en låt av Backstreetboys. Ja, ni hörde rätt, av alla gamla klassiker från 90-talet så har han valt en Backstreetboys låt. Men man ska inte ropa hej än, han lyckas säkert bättre med den än vad Backstreetboys själv gjorde.

 

Nej nu ska jag hämta syster på jobb, sen fixa med maten för att sedan bara försöka ta det lugnt. Hehe. Funderar dock på att baka lussekatter *dregglar* Finns det något godare än en nybakad lussekatt? Har klickat bilden på magen också. Slänger upp den sen ihop med lite bilder på Mira =)

  

Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards