MizzMilla, nothing else matters

Alla inlägg under januari 2011

Av MizzMilla - 31 januari 2011 23:42

Nu är vi alla sjuka, Milo är dock på bättringsvägen, inte alls lika snorig =)

Miras utslag har inte blivit bättre och jag fryser, jag har ont i

halsen och ont i precis hela kroppen...

Härligt att ha två barn att ta hand om då. Känns dock lite bättre

nu ikväll, alltid värst på natten och morgonen. Just nu sitter jag i soffan och dricker lite te med en massa honung i. Bredvid ligger Milo och pratar med mig ;) Han är så go...

 

Har lite ångest idag, har inte kunnat stå på steppern och inte kunnat zumba, men sen och andra sidan äter man inte lika mycket när man är sjuk.  

 

Alla planer denna veckan får ställas in pga av alla sjukdomar här, inte för att det är så många planer, men ändå.

Ska försöka fixa målningen färdig i hallen, ska måla elementet och dörren tänkte jag. Det blir svart =) Sen ska jag börja städa över ordentligt här, huset ska värderas den 8/2. Ska bli kul att se hur mycket värdet stigit under det senaste året.

 

  

Hittade en bild på google ;)

Vad säger ni, skulle ni vilja att ert barn sög på en sådan här? Hehe.

CREEPY!

 

Nej, dags att krypa till sängs och hoppas att man vaknar och

känner sig bättre imorgon :)

 

XoXo/Milla

 

Av MizzMilla - 31 januari 2011 05:10

Morgonpigg?! Nej, knappast... Mira har precis somnat efter 1½ timmes konstant kliande och gnällande. När hon somnat vaknade Milo. Underbart med barn...


Nu har jag också blivit sjuk, vaknade med rejält ont i halsen och feber. Great liksom, sömnbrist, feber, halsont och frossa.


Nej ska försöka natta Milo igen... *gäsp*  


XoXo/Milla


  

Av MizzMilla - 30 januari 2011 22:06

Tur att det finns apotek som har öppet tills 22.00 på en söndag. Miras klåda blev värre igen så vi var tvunga att åka till Malmö och hämta ut hennes Tavegyl. Så nu har hon fått en dos av den och lite alvedon, håller tummarna för att hon får lite sömn snart. Efter apoteket hamnade vi på en kopp kaffe hos syrran och Ronny. Syrran passade på att inviga sin nya kamera. Så här kommer första bilderna på hela vår familj =) Måste ju ursäkta Rikkys miner på vissa av bilderna, hehe.


   

   

  

     


Nu ska jag smälla ihop datorn och bädda ner mig med barnen.

Jupp det är jävligt trångt i dubbelsängen nu mera... Hehe.

Godnatt/Milla 

Av MizzMilla - 30 januari 2011 15:12

Innan vi lämnade pågarna i Skivarp körde vi till Max i Ystad och käkade lite hamburgare och glass =) Där stötte vi på syrran och Ronny. Snacka om att världen är liten. Haha. Milo sov hela trippen igenom som vanligt...


      

  

Nu ska jag städa över här hemma igen, folket förfestade ju här igår... Och det innebär en massa snaffs och groggspill på golvet. Men så har man ju något att fördriva eftermiddagen med.


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 30 januari 2011 11:38

Då var challengern hämtad :D Lacken blev verkligen superfin. Rikky har vart ute i garaget säkert 40 gånger bara för att titta på den. Haha. Han är överlycklig. Så i veckan börjar väl monteringen. Ska bli kul att se den helt klar :D


       

Försökte få en bra bild på färgen, men den skiftar hela tiden =P


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 30 januari 2011 10:48

Kvällen började bra med trevligt sällskap, musik, kex och ost. Sen körde jag som planerat en del av gänget ut till Törringelund för att sedan återvända hem till alla ungar =) Jag hade Milo, Mira, Robin och andreas...

Efter en ganska besvärlig kväll med Mira ringde jag sjukvårdsupplysningen för att få lite råd. Efter 45minuter i telefonkö kom jag fram och jag fick rådet att åka till akuten med henne. Hon såg verkligen hemsk ut, utslag över hela kroppen, i munnen, i öronen och hon kliade så mycket så det började blöda och hög feber.


Efter samtalet med sjukvårdsupplysningen blev kvällen blev genast stressig... Miras feber steg mer och mer, varken Ipren eller Alvedon hjälpte. Innan jag körde in henne var jag tvungen att hämta hem gänget från Törringe. Prövade att ringa några andra som kunde hämta dom, men ingen som svarade. Men det

gick snabbt, tro mig, bröt hastighetslagen ganska kraftigt vid många tillfällen. Tur jag tog Chevan då min lilla Fiat är ganska seg...


När jag väl fått hem gänget, åkte jag hem, packade väskan och körde till akuten i Ystad. Mycket folk som vanligt men jag kom in med Mira direkt när vi kom dit. Det var virusutslag hon hade fått och hade man otur kunde dom klia ganska rejält. Så det första vi fick när vi kom in var Tavigyl mot klådan. Den hjälpte på 30 min. Sen fick hon någon annan medicin mot febern. Sen piggnade hon till ganska snabbt när febern började gå ner. Dom tog prov på hennes urin, där hittade dom lite basilusker så det skickades till labbet och vi får resultatet på tisdag. Så får vi se om det blir antibiotika.

Sen fick vi åka hem och sova... *gäsp* Kl var halv 4 när vi var hemma så jag kan väl knappast skryta om att jag är pigg idag. Men Mira mår bättre varje fall och utslagen har gått ner lite.


Här kommer lite bilder från igår =)


     


      

                                                  
  

    


        


Nu ska jag ta ungarna till Max eller McDonalds, får se vilket som passar!

XoXo/Milla




Av MizzMilla - 29 januari 2011 23:37

Visst är det bra att sjukvårdsupplysningen finns, men med så långa telefon köer kunde man lika gärna sitta på akuten... Jag har suttit i telefonkö nu i 20 minuter och jag har köplats nr 20 *muttrar*

Det gäller min tös, hon har hög feber och en massa kliande utslag över precis hela kroppen (som hon kliar sönder totalt), det gör ont när hon kissar och febern vill inte riktigt gå ner fast hon fått alvedon och ipren. Just nu ligger tempen på 39,9. Någon som vart med om detta? Det är inte vattenkoppor och inga andra liknande sjukdomar (tror jag) Har  googlat lite och hittar inget som liknar detta :S


  


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 28 januari 2011 19:46

Denna dag har gått enormt sakta... Kan bero på att barnen är sega och gnälliga. Mest Mira som är gnälliga faktiskt men det får man lov att vara när man har 40 grader i feber.

Det ända vettiga jag har gjort idag är lagat lite husmanskost och stått på swing steppern 1½ timme, dock inte i sträck, haha och givetvist myst en massa med barnen. Ska lägga upp lite bilder till tänkte jag sen ska jag köra och köpa glass och lite cola till Mira, det verkar vara det ända som går ner idag och något måste hon ju ha i magen.


Så här ynklig ser hon ut idag... *stackars tös* Hon ville inte ens bli fotad idag. Annars är hon värsta linslusen.

      


Milo däremot har inte mycket att säga till om än, så han fick stå ut med blixten och kameran en stund ;) Men det ser inte ut som om han misstycker.

         


      


      



  

Nu ska jag köra ner och handla lite gott och sen ska vi försöka ha lite fredagsmys här =)

XoXo/Milla

Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards