MizzMilla, nothing else matters

Alla inlägg den 14 juli 2011

Av MizzMilla - 14 juli 2011 18:18

Denna vecka har gått snabbt. Jag har knappt hunnit blogga. Dagarna bara flyger förbi. Det känns nästa som om jag kommer vakna imorgon bitti gammal, rynkig och 60 år gammal. Hehe.

Milo började krypa för några veckor sen, så att lägga han på golvet för att sätta sig 10 minuter vid datorn det finns inte längre. Nu börjar den tiden då han kräver konstant passning. Det lät kanske negativt, men så är inte fallet, det är en rolig tid och det händer massor i hans utveckling varje dag.


Vi har hunnit med en hel del denna vecka ändå. Vi har planerat lite inför Miras kalas på lördag och inhandlat nästan allt vi behöver. Rikky och Fredrik körde över till Danmark och inhandlade det sista (beer och cider) i tisdags. Igår sov Mira över hos sin mormor och då hann vi dra all el i garaget och sätta baren på sitt rätta ställe och fixa med dom sista detaljerna. Vi kommer duka i garaget då vädret är lite instabilt och det har det vart det hela veckan. Vädret idag har vart katastrof. Det har regnat konstant. Först nu solen tittade fram mellan molnen.

  Kylskåpet i barnhörnan är påfyllt =)


Har även haft en liten öl/kort/filmkväll med Robin. Vi spelade Skip-bo, tittade på en skum film med Heath Ledger (hans sista) och drack beer och asbsint.

     

   

Hehe ursäkta att bilderna hamnade på sned, jag hade lite brottom när jag laddade upp dem ;)


Ikväll har mamma bjudit med mig till Svedala Rock. Hon ville desperat se Wilmer X och hade ingen som ville följa med så jag offrade mig ;) Det var nåt lokalt
rockband som skulle spela innan, alltid kul att höra lite ny musik.


Grillkvällen hos Peter i lördags var trevlig men jag ångrade mig djupt att jag åkte dit när jag vaknade på söndags morgon då jag upptäckte hela 24 myggbett på benen och ett par på armarna. Värre blev det när jag på söndagskvällen tog en joggingtur i Svaneholm runt sjön. Jag har kliat sönder benen och vissa av dom svullnade upp så pass mycket att jag fick sätta bandage och dränka det i alsolsprit.

          Här är vi i skogen och hälsar på Peter. Jupp jag sopade hans tak ;) Det var fullt med tallbarr och jag hade inget för mig så jag sopade hela hans tak den kvällen. Det blev toppen fint.

     


En blåsig kväll var vi inne på skolan och jag och Milo satt på en filt och mös medans Mira och Rikky flög med draken.

        Jag har även fixat tösens cykel denna vecka, bytt ett däck och slang och satt på nya stödhjul.


Nu ska jag lägga mig i ett bad, för att sedan fixa till mig lite inför kvällen på Svedala Rock. Ursäkta det luddiga och svamlande inlägget ;) Är inte på topp för att blogga just nu men det var min enda lediga tid idag.


Hoppas alla har det bra!

XoXo/Milla


Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards