MizzMilla, nothing else matters

Alla inlägg den 8 september 2011

Av MizzMilla - 8 september 2011 12:43

Idag bar det av till Barnkliniken i Ystad med Mira. Det gjordes ett nytt pricktest och det togs nya blodprov. Beslutet blev att hon nu i höst ska börja på så kallad "pollen vaccination" Hennes besvär brukar börja i slutet av april när björken kommer. Hennes ögon svullnar ihop, det kliar, hon får utslag och näsan är täppt. Det enda som hjälper är då Betapred och det kan man inte stoppa i henne för ofta. Sen när björken nästan är över så tar gräspollen över och nästan samma sak händer då, fast inte lika extremt. Så nu hoppas jag innerligt att dessa sprutor hjälper min lilla tös, för det känns så trist att hålla henne inne så mycket som möjligt under våren.


 

Så här såg det ut efter bara 2 minuter. Full skala på 3/10 luftburna allergier.


Just nu är vi bara hemma om och äter sen bär det iväg till Mvc i Skurup. Och när det är gjort så ska jag hämta min lilla vovve och sen ska vi hem och städa och vovve ska få sig ett rejält bad eftersom jag hittade henne bakom växthuset imorse och där hade hon grävt ett jättehål i gräsmattan och hon hade jord precis överallt.


Igår kväll tog jag tåget in till Malmö för att hälsa på Robin i hans lokal och där tittade jag på lite när han arbetade med möblerna. Många superfina möbler som jag lätt skulle vilja ha allihop. Kanske ska önska sig något av mannen i rött nu när det snart är jul ;) Den här skulle jag vilja ha :D Jag passade även på att överlämna invigningspresenten till honom, så nu är jag en Urban fattigare. Men han tjatade alltid om att han ville ha lite sällskap i lokalen och det fick han igår.

  Detta är Urban =)

Och jag som brukar vara ganska hård med lchf-metoden, syndade igår. Det blev en mumsig pizza och ett antal beer. So worth it :D

 


Nu ska jag packa in barnen i bilen och ge mig iväg igen.


XoXo/Milla


Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards