MizzMilla, nothing else matters

Direktlänk till inlägg 7 september 2011

Orkan?

Av MizzMilla - 7 september 2011 10:37

Nu sitter man inomhus och myser i varma leggings, benvärmare och en härlig flanellskjorta och tittar ut. Undrar om hösten redan är här? Gula, orange och bruna löv ligger utspridda över hela gräsmattan. Mysigt? Absolut, men lite tråkigt eftersom sommaren aldrig hann infinna sig på riktigt. Men nu få man blicka framåt och hoppas på en kall vinter med lagom snöfall. Just nu är det full orkan känns det som, blåser satan och de gråa molnen börjar nu rulla in.


Min lilla Milo har hunnit bli 9 månader sen sist jag skrev något. Han väger nu 10kg och är 74cm lång. Även tänderna i överkäken börjar titta fram lite smått. Och grabben står själv nu =) Nu väntar vi bara på de första stegen. Jämför man med Mira så är han sen, Mira gick när hon var 9½ månad. Men det sägs ju att pojkar är lite senare i utvecklingen.  


  


Jag fick papperna från juristen förra veckan ang arvsskiftet och bouppteckningen… Läser man igenom papperna så måste det vara något som är fel?! Jag tror inte att detta gått rätt till på något sätt och vis. Känns som om juristen arbetat emot oss på alla sätt han kunnat. Jag tänker inte skriva på papperna än varje fall, utan jag ska kolla igenom det och kanske hitta en annan jurist som kan kika lite på det. Man blir bara så trött på allt… Inte konstigt man har konstant ont i magen och att trycket över bröstet inte vill ge med sig. Man kanske skulle tagit den lätta vägen och bara skriva på papperna och få skitet överstökat och färdigt så man slipper gå och tänka på det.


Jag har läst en hel del om Lchf-metoden och bestämde mig för två veckor sen att jag skulle ge den en chans. Man är aldrig hungrig och ändå går man ner i vikt. Jag har gått ner 2kg på dessa veckor. Jag har dock fuskat lite på helgerna, men det måste man få göra =) Man kan inte fira helgen utan några beer och lite godis.

Det blev iofs mycket beer och snaps när Maire var här i lördags ;) Fan vad kul vi hade, länge sen vi fick chans att festa lite ihop.

    Förlåt Marie om du ser dessa bilder ;) Men du gav mig faktiskt tillstånd att lägga upp dem till slut. Hehe.


  

Träningen har legat lite nere nu i 2 veckor. Min knäskada känns mycket bättre, men inte så pass bra att jag vågar springa en runda. Pga magkatarren och förkylningen har det inte blivit så mycket kangoo-jumps heller. Men jag har vart flitigt med promenaderna varje fall. Ska ge det denna vecka också, sen nästa vecka ska allt vara som vanligt igen hoppas jag. Funderar även att börja gymma lite. Kanske 1 gång i veckan bara. Jag gjorde det mycket förr och jag trivdes med det. Jag kanske inte berättat om mitt knä. Klumpiga jag skulle vända mig om och vände hela kroppen men benet hann inte riktigt med så jag vred hela knäskålen, gjorde ont som satan!


Min tös är nu en stor tjej =) Hon har piercat sina öron. Hon skrek som en stucken gris när första hålet var taget. Jag trodde aldrig att hon skulle lämna salongen med 2 hål, men hon bet ihop och gjorde båda.

 Blev lite på sned men det får gå ändå. Här är Mira och Bianka efter håltagningen. Det var Bianka som gjorde hennes hål :)  


Nej nu är det dags att plocka lite här hemma och slänga in lite tvätt. Eftersom jag inte ska vara hemma ikväll så är det skönt att komma hem sent till ett städat och rent hus.


Take care...


XoXo/Milla



 
 
Ellinor

Ellinor

7 september 2011 11:56

jo hösten är nog ta mig tusan här.. kallt ute :S

sås tor milo är =) sist vi vägde molly vägde hon 9500 och var 73 lång.. tror jag. hon har ju vart sjuk nu ett tag så matlusten har varit dålig.

läste du börjat med lchf? vi körde det för ett tag sen... men det är sååå dyrt!! och det är så svårt att variera maten tycker jag... vi har kommit fraam till att man får äta vad man vill, med måtta, och röra på sig =) den dieten kör vi hehe. jag har ju börjat jogga nu. känns bra.

men vrf kör du den dieten? du är ju smal! =)

http://missemojse.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MizzMilla - 11 juni 2012 15:12

Jag råkar ha en biljett kvar till Nickelback i globen, ståplats! Köptes dyrt och säljes för samma pris :( Så 950 kr så är den din!     XoXo/Milla ...

Av MizzMilla - 13 april 2012 17:15

Nej, nu ger jag upp detta med bloggen. Som alla märkt har jag förlorat min känsla för bloggen. Jag kommer låta den vara kvar, men jag kan inte säga när jag är tillbaka. För tiden räcker helt inte till längre, heltidsarbete, två barn, träning och ett ...

Av MizzMilla - 18 mars 2012 21:05

Oj oj oj vad jag har missat att uppdatera er... Men så är det nu när man börjar arbeta igen efter mammaledigheten. Tiden räcker inte riktigt till. Såg att appen till bloggplatsen ÄNTLIGEN ska dyka upp. Känns som om uppdateringen kommer bli bättre då ...

Av MizzMilla - 23 februari 2012 21:05

Här kommer det ni alla väntat på... Bilder från Rammsteins konsert i Köpenhamn i tisdags. Jag tänker inte skriva mycket om denna show, mer än att den hade ALLT en konsert ska ha, vilket är: Skickliga musiker Mycket pyroteknik (dock inte lika myc...

Av MizzMilla - 21 februari 2012 14:32

Då lämnar snart jag och sambon Skåneland och beger oss till Köpenhamn för att se Rammstein =) Måste tacka mormor för att hon ställer upp och passa barnen här hemma ikväll fast de är kinkiga och förkylda.   Inskolningen för Milo började idag, allt...

Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards