MizzMilla, nothing else matters

Alla inlägg under maj 2011

Av MizzMilla - 18 maj 2011 08:32

Vädret är lite bättre idag =) Lite moln och lite sol, hoppas det nu går det går på rätt håll så man kan vara ute och njuta i solen igen.


Tänkte bara berätta om en dröm jag hade inatt. Eller inte om drömmen i sig och inga detaljer nämnda. Men inatt hade jag en underbar j*vla dröm, önskar att man aldrig hade behövt vakna igen. Den hade allt, romantik, spänning, mys, sex och mysterier.... Fan att Milo skulle väcka en, hehe.


Nej nu ska jag lämna Mira på dagis för att sedan åka hem och ta en dusch. Sen bär det av till Salong Elegans.


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 16 maj 2011 22:04

Den duktiga flickan är givetvis jag ;) Precis tagit en runda på mina kangoo kängor, kändes jätte bra idag. Märks att man får bättre och bättre kondition och bättre benmuskler. Härligt när det går på rätt håll... Längtar tills träningspasset på onsdag!

   

     



Större delen av dagen har spenderats i Malmö.

Behövde shoppa lite saker inför pubkvällen i garaget på lördag.

Snart är allt på plats, ska slänga upp lite fler bilder i slutet av

veckan. Sen stannade vi så klart till hos Benny och Annmari

i affären och tog en fika.



 

Satt och lyssnade på min egen mixskiva med Iron Maiden i bilen.

Gissa om jag längtar till konserten i sommar... :D 


    

På onsdag ska jag klippa mig... Vill jätte gärna ha tuppkammen igen, men eftersom jag nu har sagt upp mig från jobb och ska börja söka jobb nästa

år kanske man ska ligga lite lågt. Funderade även på sidecut ett tag?!

Vad tycker ni jag passar bäst i, långt/kort, ljust/mörkt, tuppkam/eller inte,

lång lugg/kort lugg? ÅNGEST!!!


     

     


Dags för en dusch och sen blir det nog lite film :D

XoXo/Milla 

Av MizzMilla - 15 maj 2011 23:32

 


Hur kunde det gå så illa... Synd att de gav upp efter finnarnas tredje mål. Men men, det kommer fler VM :D Silver är väl inte så pjåkigt ändå. Men att man fick ta med sig egna domare är väl ändå lite osportsligt ;)


Idag var vi och hämtade hem en bar i Malmö... Tung som ett as, men nu står den på plats i garaget =) I helgen ska den invigas, vi har bjudit hem lite folk och ska ta en pub och dart kväll med lite beer och goda drinkar.

Namnet på vår bar blir "korsordet" Kan ni gissa varför? Jo för man går lodrätt in och vågrätt ut, hahaha. Torr va?


          

Först ställde vi den i hörnan bakom bilen, men det blev lite trångt. Så det fick bli i motsatt hörn. Blev toppen bra. Nu ska vi bara inhandla lite inventarier och drinkmixar.


     

Slänger upp några bilder på Milo också =)


Nu ska jag ta ett avsnitt av Bones sen blir det sängen.

XoXo/Milla  

Av MizzMilla - 15 maj 2011 08:21

  

Sverige V.S Finland


Oj vilken nagelbitare det kommer bli.

Nu håller vi tummarna att Fasth får hålla nollan ikväll =)


XoXo/Milla   

Av MizzMilla - 14 maj 2011 11:20

Nja, det stämmer kanske inte, egentligen började jag dagen med en stor bull-frukost med familjen på mammas terass :) Och som alla vet är bullar och marmelad inte det mest nyttiga här i världen, så jag kände att det var dags för ett pass.

Efter många om och men lyckades jag hitta 2 bra klipp på youtube som var relativt lätta att följa med i. Jag körde de här passen två gånger var och avslutade sedan med sit-ups och benövningar. Nu känns det bra =) Trött i alla muskler.


     

Fin matta jag hoppar på va? ;) Lånade Miras gamla, hehe.





Nu är det dags att slänga sig i duschen för att sedan följa med mamma till hennes jobb och hjälpa henne där ett par timmar. Antar att det blir eurovisionsong contest ikväll... *yay* (sarkasm) Men något måste man fördriva lördags kvällen med. Lite dart och nån öl i garaget är också ett alternativ =) Får se vad som händer.


Ha en förj*vlig lördag ;)


XoXo/Milla


Av MizzMilla - 13 maj 2011 22:26

Guuud vilken rysare det kommer bli på söndag... Jag hoppas innerligt att Sverige visar framfötterna och spelar skiten ur dom =) Men vi har ju Fasth, så allt ska gå bra!

       V.S       


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 13 maj 2011 21:23

Det är med ett väldigt mulet humör man börjar denna helg då juristen ringde mig i eftermiddags med en massa dåliga nyheter. Personligen tycker jag att han kunde väntat att ringa tills på måndag eftersom detta nu konstant kommer "hänga" över en tills hela skitet är avslutat... Men det är bara att inse fakta, jag och syster min kommer inte att få ett dugg efter paps, vi kammar hem absolut noll... Vi visste nästan om det men lite tråkigt att få det svart på vitt. En sak är J*VLIGT säkert att den dagen jag själv sätter skorna ska alla papper vara  i ordning och det ska inte finnas några onödiga skulder eller oklarheter...


Men nu till något gladare, SVERIGE gick till final om ni nu råkat missa detta :D Dom spelade skiten ur tjeckerna. I skrivande stund sitter jag och tittar på matchen mellan fin-rys, personligen hoppas jag att det blir Sverige mot Ryssland i final. Ser lite mörkt ut dock då finland gjorde ett J*VLIGT snyggt mål :(


I helgen finns inga jätte stora planer. Ikväll är jag fylletaxi till mamma och Lasse och det innebär att trött som jag är måste jag försöka hålla mig vaken till 00.45 I morgon eftermiddag ska jag hjälpa mamma på jobb.

På söndag händer däremot lite saker =) Vi är ett gäng som ska åka och titta på en fastighet, vi alla hoppas på att den är något för oss. Vi har redan vart och tittat lite i trädgården och på utsidan på huset och vi gillade vad vi såg, till och med en sjö på tomten :D


Träningen (Kangoo Jumpsen) har vart riktigt kul i veckan. Fler folk och mer intensivt. Jag trodde jag skulle avlida igår, jag hade nästan blodsmak i munnen när jag gick där ifrån. Vill även passa på att välkomna Boobarella till Kangoo familjen ;)


Här kommer lite bilder från veckan som gått =) Bland annat ett par bilder på de knullande duvorna på mitt fönsterbläck... Hehe. Lägger dock upp de bilder där dom inte knullar, jag vill absolut inte vara taskig och blotta deras privatliv , hehe.


   

Eftermiddagen idag bjöd på ett litet åskoväder :D Mysigt. Mira skulle givetvis ut och hoppa i de små vattenpölarna.


           

Milo satt och dregglade när jag käkade frukost idag (jordgubbsfil med hallon)

Men när han väl fick smaka var det inte lika intressant, hehe.


   

Här kommer en bild på mina kåta duvor... Idioterna har lagt 2 pinnar i kors på fönsterbläcket och nu tror de korkade j*vlarna att de har ett bo. Mindre kul att bli väckt varje morgon av deras lustar, hehe.


       

I tisdags fyllde Rikky 35. Jag och Mira bakade en tårta och två kladdkakor :D

*mums*


   

I onsdags hamnade jag vid bommarna i byn (som vanligt) Men denna gången var dom nere i 30 minuter... Jävligt drygt. Det är visserligen bra med täta tågavgångar, men 30 minuter är oförlåtligt. Dessutom stod ambulansen ett par bilar bakom mig med blåljusen på. Det slutade med att dom vände och tog ett annat håll.


        

Milo har fått dille på majskrokar =) Han mumsar som bara den. Syrran testade att mata Milo, hehe. Det gick nästan en hel hushållsrulle och några asswipes då Malin inte är van ;)


           

Rikky och Lasse smällde ner väggen mellan garget och uterummet i helgen.

Det blev toppen och änne bättre kommer det bli sen när baren och hyllorna är på plats =)


Nej nu ska jag ägna mig åt hockeyn för att sedan ta ett avsnitt av Bones och pimpla lite powerking så jag inte råkar somna och lämnar mamma och lasse strandsatta på Dannero...


Hoppas alla får en underbar helg

XoXo/Milla



Av MizzMilla - 13 maj 2011 12:45

Vi har en liten tradition här hemma när det gäller fredagen den 13, antagligen ingen ovanlig tradition. Vi fixar ett par bra skräckfilmer och inhandlar en massa gott :D Sen sitter vi i soffan livrädda och har dåligt samvete för allt onyttigt vi tryck i oss ;)


Jag tänkte dela med mig av några bra skräckisar...


The uninvited, en mystisk film med totalt oväntat slut =)


 En gammal klassiker med bra skrämselfaktor  


 Lite "omen" över denna, med snyggingen från Lost =)


   Underbar skräckis (jag skrek rakt ut många gånger)  


Spöken och mysterier =)  


 Så klart ett måste på fredagen den 13. Del 6 ska det vara.   


 Riktigt skrämmande... (inte bra för er med en massa dockor hemma) OBS, inte som Chuky.   


Hoppas ni fått lite inspiration :D


XoXo/Milla

Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards