MizzMilla, nothing else matters

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Filmlista för höstrusket

Av MizzMilla - 10 oktober 2011 12:34

Jag har nu satt ihop en filmlista med en massa bra filmer i alla kategorier, eller jag med lite hjälp av min sambo, för han skulle givetvis lägga sig i när jag satt och knåpade ihop listan. Aldrig får man vara ifred, är det inte barnen som hänger en över axlen så är det sambon ;) När hösten kommer vet jag att det finns många som bli filmsugna och vill krypa upp i soffan med en filt, med en massa tända ljus, popcorn och bara sitta framför burken. Jag hör själv till den kategorin. Det är mysigt när det blåser och regnet smattrar mot rutorna.


Här är listan...


Action:

1. Red

2. The expendables

3. Fast five

4. Taken

5. Shooter

6. Léon

7. The patriot

8. Alien vs. predator

9. Pirates, On stranger tides 

10. Transporter

 

Drama/Romantik  (inte riktigt min genre)

1. The notebook

2. Dear John

3. The proposal

4. Step up

5. The holiday

6. Worldtrade center

7. Fenomen

8. Twilight

 

Komedi:

1. Friends with benefits

2. Gnomeo & Juliet

3. Ace ventura 1&2

4. Shaun of the dead

5. Just go with it

6. Vampires suck

7. Yesman

8. Magnus Betnér- Livets ord


9. Wild hogs


Thriller/Horror:

1. Paranormal activity 1&2

2. Scream 4

3. Let me in (eng version av nedanstående)

4. Låt den rätta komma in

5. Pakten

6. Dead silence 

7. Number 23

8. The others 

9. Underworld

10. Barnhemmet


Äventyr:

1. National treasure

2. Pirates of the caribbean 1,2,3,4

3. The last airbender

4. Alice i underlandet

5. Avatar

6. Trollkarlens lärling


Hoppas ni hittar något som faller er i smaken =)   



Och som vanligt när man knappt är närheten av färdigbloggad så behöver barnen lite uppmärksamhet.


XoXo/Milla

 
 
Sanna

Sanna

18 oktober 2011 14:51

Har du sett Capote? Så otroligt bra film, den kan jag rekommendera. Baserad på en verklig historia, om en författare som skriver om ett mord. Förgyller en hel dag.

http://tebutik.theinformationguru.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MizzMilla - 11 juni 2012 15:12

Jag råkar ha en biljett kvar till Nickelback i globen, ståplats! Köptes dyrt och säljes för samma pris :( Så 950 kr så är den din!     XoXo/Milla ...

Av MizzMilla - 13 april 2012 17:15

Nej, nu ger jag upp detta med bloggen. Som alla märkt har jag förlorat min känsla för bloggen. Jag kommer låta den vara kvar, men jag kan inte säga när jag är tillbaka. För tiden räcker helt inte till längre, heltidsarbete, två barn, träning och ett ...

Av MizzMilla - 18 mars 2012 21:05

Oj oj oj vad jag har missat att uppdatera er... Men så är det nu när man börjar arbeta igen efter mammaledigheten. Tiden räcker inte riktigt till. Såg att appen till bloggplatsen ÄNTLIGEN ska dyka upp. Känns som om uppdateringen kommer bli bättre då ...

Av MizzMilla - 23 februari 2012 21:05

Här kommer det ni alla väntat på... Bilder från Rammsteins konsert i Köpenhamn i tisdags. Jag tänker inte skriva mycket om denna show, mer än att den hade ALLT en konsert ska ha, vilket är: Skickliga musiker Mycket pyroteknik (dock inte lika myc...

Av MizzMilla - 21 februari 2012 14:32

Då lämnar snart jag och sambon Skåneland och beger oss till Köpenhamn för att se Rammstein =) Måste tacka mormor för att hon ställer upp och passa barnen här hemma ikväll fast de är kinkiga och förkylda.   Inskolningen för Milo började idag, allt...

Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards