MizzMilla, nothing else matters

Alla inlägg den 14 december 2010

Av MizzMilla - 14 december 2010 21:22

Satt och funderade innan... När är det egentligen för kallt för att ta bebis med sig i vagnen på promenad?! Vi har cirka 5-10 minus om dagarna och vart går gränsen? Jag älskar att ta långa promenader med vagnen, men det känns lite taskigt att ta ut lilla Milo i vagnen, för en liten bebis på 3 veckor kan inte säga ifrån om han är för varm/kall?! Och jag vill inte att han ska dra på sig några sjukdomar pga min dumhet och passion för promenader och frisk luft.

Någon som har några tips eller goda råd?

Har googlat lite, men svaren går isär ganska rejält.


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 14 december 2010 18:54

Paps begravning i fredags blev precis som vi ville och precis så som han hade velat =) Det var familjen och de närmsta som deltog. Många fina låtar som passade in och blomster arrangemangen som min morbror Benny och Annmari gjort var super fina. Officianten Magnus Bondesson gjorde ett toppen jobb och skötte det hela jätte bra, ett stort tack till honom. Låtarna han spelade var Who want´s to live forever, Sailing, Som en bro över mörka vatten och Time to say goodbye. Han läste även upp en fin dikt av Anna Träskmark.  Paps kunde inte fått ett bättre avslut och inte vi heller.

 

  

Till minne av

Alf Sand

23 november 1954

18 november 2010

 

Efter minnesstunden hade vi lite att diskutera med juristen på begravningsbyrån, vi blev väl inte jätte förvånade när han tog upp vad som stod på paps och vad som stod på hans fru. Enligt lag har vi tydligen rätt till allt som stod i hans namn, vilket inte var mycket. Hans jänkebil som han verkligen brann för och skulle ha klar till sommaren står givetvis på frun. Paps sa alltid att enda sen han hade sin gamla chrysler 300 att om nåt skulle hända honom ville han att jag och Malin skulle ha bilen. Men nu blir det tyvärr inte så… Men det hade vart kul att fixa till den gamla cadillacen och få den i toppskick för paps skull. Men vi ska sätta hårt mot hårt, det är frun som satte ribban, inte vi. Det känns som om det kommer bli en väldigt dryg och utdragen process innan man kan gå vidare. Sen frågade dom oss om dödsannons?! Trodde frun hade fixat det, men icke, det var tydligen för dyrt. Men visst fan är alla värdiga en dödsannons i tidningen. Så det är fixat, den kommer i sydsvenska dagbladet imorgon.

 

I lördags var vi på dop för Miras kusin Linn. Kyrkdelen var snabbt avklarad, tur var det, jag hatar kyrkan och dessutom var där minst 35 grader varmt inne. Efteråt blev det smörgåstårta och fika i församlingshemmet. Ni kan tro att Mira hade roligt. Där var mängder av barn och jag såg knappt henne förrän det var dags att gå hem ;) Gissa om hon var trött och somnade tidigt den kvällen. Hehe.

 

 I kyrkan efter ceremonin.

 

 Här är alla Rikkys syskonbarn+ våra egna 2 med farmor.

Börjar bli en del ungar nu. Vi ska varje fall inte bidra med fler. Hehe.

 

Förutom begravningen och dopet så var helgen ganska lugn, har mest vart hemma och myst med Milo. Mira var hos sin moster Malin under söndagen så jag och Milo fick lite egentid. Jag passade på att läsa lite i en Koontz bok medans Milo sov några timmar. Tror han blev uttråkad av min högläsning och låtsades sova i hopp om att jag skulle sluta, haha.

Här kommer lite bilder från helgen och veckan som gått.

 

 Milo blir lite smått irriterad av min blixt på i-phonen

 

 Mira och Rikky busar

 Milo och Rikky på dopet

 Milo efter sitt bad

 Vi fick skotta fram parabolen eftersom bilden blev lite dålig

 Min lilla Milo

 Så här sliten ser man ut efter två veckor med lite sömn

 Första bilden på mig och Milo

 Inte har jag orkat skotta fram min lilla Fiat :S

 

Från det ena till det andra var jag på bvc med Milo idag, det visade sig att han gått upp nästan ett halvt kilo och växt 1,5cm på 1 vecka. Haha. Han kommer bli en stabil pojke ;)

 

Nej dags för 30 minuter egentid, gissa om jag ska njuta med lite väl vald hårdrock i ett varmt bad :D

 

Ha det toppen!

XoXo/Milla

Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards