MizzMilla, nothing else matters

Direktlänk till inlägg 11 november 2011

Arbetsintervju, tips från coachen?!

Av MizzMilla - 11 november 2011 12:04

Nu är jag nervös. Fick igår ett mail från förhoppningsvis min framtida arbetsgivare. Den mer formella intervjun

ska äga rum den 16/11. Där ska 4 personer sitta och fråga ut mig och grilla mig, hehe.

Helt ärligt blir det min första riktiga arbetsintervju.


Så snälla, några som har mer erfarenhet inom detta område?

Lite tips och kanske förslag på vad det är för frågor som ställs?!



Nu ska jag återgå till fredagsstädningen och sedan ska

jag sortera lite bilder från konserterna i onsdags. Pain och Raubtier.  

Förhoppningsvis dyker en liten recension med bilder upp ikväll.


XoXo/Milla

 
 
Vivi

Vivi

11 november 2011 15:07

Såg ditt "hjälprop" i rampljuset och eftersom jag avrit på en HEL DEL intervjuer så ... ;)
1) Kom förberedd, ta reda på så mycket du kan om företaget som har intervjun du kan, läs på deras hemsida osv.
2) Tänk efter om du har några frågor till din framtida arbetsgivare, det brukar uppskattas om man frågar i slutet av en intervju då det visar intresse för jobbet.
3) Ta reda på dina dåliga & positiva egenskaper du får nästan alltid den frågan. Är du t.ex bäst på att jobba i grupp eller enkilt osv.
4) De brukar också fråga om fritidsintressen och "vad gör du om fem år", "varför skulle du vilja jobba här?" eller "Vad gör att du skulle passa så bra hos oss" brukar också komma upp.

Stort lycka till !!

Hoppas du hittade ngt matnyttigt

http://www.missvivis.se

MizzMilla

12 november 2011 15:22

Tusen tack för alla bra tips! =)

Ha en trevlig helg!

 
Sofie

Sofie

11 november 2011 15:21

Dom kommer väl fråga om drömjobb och sånt, och varför du vill jobba hos dom, varför du tycker du passar där, osv. Men det är bara att vara sig själv så brukar det gå bra:)

http://sofieperssonphoto.bloggplatsen.se

MizzMilla

12 november 2011 15:23

Absolut, att vara sig själv är det bästa, men att våga vara sig själv när man blir utfrågad av 4-5 främmande människor är kanske inte det lättaste. Hehe, man kommer vara en väldigt nervös version av sig sj :P

 
Rebecca

Rebecca

12 november 2011 01:31

Hej
Jag har aldrig varit på jobbintervju (men mina kommer väl snart) så jag har inga bra tips. Ville bara önska dig all lycka till! Hoppas du får jobbet.

http://byxan.bloggplatsen.se

MizzMilla

12 november 2011 15:20

Tack så mycket =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MizzMilla - 11 juni 2012 15:12

Jag råkar ha en biljett kvar till Nickelback i globen, ståplats! Köptes dyrt och säljes för samma pris :( Så 950 kr så är den din!     XoXo/Milla ...

Av MizzMilla - 13 april 2012 17:15

Nej, nu ger jag upp detta med bloggen. Som alla märkt har jag förlorat min känsla för bloggen. Jag kommer låta den vara kvar, men jag kan inte säga när jag är tillbaka. För tiden räcker helt inte till längre, heltidsarbete, två barn, träning och ett ...

Av MizzMilla - 18 mars 2012 21:05

Oj oj oj vad jag har missat att uppdatera er... Men så är det nu när man börjar arbeta igen efter mammaledigheten. Tiden räcker inte riktigt till. Såg att appen till bloggplatsen ÄNTLIGEN ska dyka upp. Känns som om uppdateringen kommer bli bättre då ...

Av MizzMilla - 23 februari 2012 21:05

Här kommer det ni alla väntat på... Bilder från Rammsteins konsert i Köpenhamn i tisdags. Jag tänker inte skriva mycket om denna show, mer än att den hade ALLT en konsert ska ha, vilket är: Skickliga musiker Mycket pyroteknik (dock inte lika myc...

Av MizzMilla - 21 februari 2012 14:32

Då lämnar snart jag och sambon Skåneland och beger oss till Köpenhamn för att se Rammstein =) Måste tacka mormor för att hon ställer upp och passa barnen här hemma ikväll fast de är kinkiga och förkylda.   Inskolningen för Milo började idag, allt...

Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards