MizzMilla, nothing else matters

Alla inlägg den 22 november 2011

Av MizzMilla - 22 november 2011 20:47

Usch, idag var det jobbigt på träningen. Min hosta kommer tillbaka varje gång jag anstränger mig. Men i övrigt gick det väl ganska bra. Kul att passen blir mer och mer intensiva =) Vi var många idag också. Bilden är dock inte från dagens pass.

 


Marielle var här och fikade lite idag. Käkade lite frulle och drack lite kaffe. Hennes mage är stor redan ;) Ungefär som min när jag var i sjätte månaden. Hehe. Hon mös en massa med Milo och lyckades faktiskt somna honom.

 


Just nu ser min bil ut så här!!! Snacka om att den är i behov av en tvätt. Jag tror aldrig att jag låtit den bli så smutsig förr.

 


Milo har börjat käka själv ;) Kladdigt som tusan. Oftast bär jag ner honom i det stora badrummet i källaren så kan han kladda bäst han vill.

       



Nu skriker duschen efter mig så jag ska inte låta den vänta. Efter duschen blir det en banan och sedan slözappning i sängen. Trött som ett helt ålderdomshem idag.


XoXo/Milla





Av MizzMilla - 22 november 2011 13:55

Denna helg bara flög förbi… Varför vet jag inte. Kan kanske vara för att man var barnfri från lördag eftermiddag till söndag eftermiddag och att det hände saker hela tiden. Helgen inleddes med hockeykväll, där Mif slog ut Örebro. (tänker inte nämna något om matchen igår) Lördagen inleddes med massage i Lund. Sen åkte man hem och kunde i lugn och ro göra vid sig utan barnen som skulle ha uppmärksamhet hela tiden. Musiken på max med en öl i handen… Duscha länge, ta sig tid att lägga på lite smink och efter det bara kunna sjunka ner i soffan och relaxa lite till väl vald hårdrock innan den så kallade förfesten hos mamma började.


Sen gav vi oss av till Dannero för julmiddag och julshow. En trevlig kväll med lite dricka och lite dans. Både min kära sambo och min svåger blev dock populära hos tanterna som satt vid samma bord. De bjöd upp dem vid flera tillfällen ;) Lika kul att se skräcken i deras ögon varje gång. Hehe, skadeglädjen är den sanna glädjen sägs det. Showen var lika rolig som alltid. Men tiden efter showen blev lite lång när Danne Stråhed själv skulle sjunga och alla skulle dansa. Stackars syrran, hon missade hela kvällen då hon körde hem efter första maträtten, då hennes kräksjuka kickade in. Som tur är blev ingen av oss smittade.

           


Jag filmade en hel del där också, här kommer två filmsnuttar =)


 
 



Söndagsmorgonen var underbar. Ingen klocka som ringde, inga barn som började klättra på en redan kl sex. Utan man kunde vakna i lugn och ro, gå upp och ta en kopp kaffe för att sedan glida ner i ett varmt bad. Lovley ;) Sedan hämtade vi barnen och spenderade eftermiddagen och kvällen hos Benny. Där hjälpte vi honom att installera den nya tv-boxen och det trådlösa nätverket. Sedan blev det fika med goda kakor och lussebullar.


Denna vecka händer det massor, varje fall om man tittar i min kalender som ser överbokad ut. Jag blir nästan stressad bara av att öppna den. Men tiden går fort när man har mycket på gång. Det är träningar, massagetider, kalas, fika, pollensprutor och lekhus. Det är lilla pågen som ska ha kalas. Han fyller 1 år på fredag. Så på lördag är det kalas för Rikkys sida av släkten. Tyvärr får vi dela upp i 2 kalas. Mycket folk och ont om plats. På söndagen blir det antagligen kulhuset eller det nya i buspalatset i Malmö med Mira, Robban och Liam.



Nästa vecka bär det av till Kb igen =) Denna gång är det jag och Benny som ska in och se Anvil och Saxon. Ska bli toppenkul eftersom jag av någon anledning missade Saxon på SRF i somras. Ska även på torsdag försöka att få tag på biljetter till BLACK SABBATH :D Så jävla skoj att få se dem live och i lilla Malmö dessutom.


   


Nej oj vad tiden gick fort, dags att hämta Mira från dagis.


XoXo/Milla

Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards