MizzMilla, nothing else matters

Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Julshow och diss till Juholt...

Av MizzMilla - 22 november 2011 13:55

Denna helg bara flög förbi… Varför vet jag inte. Kan kanske vara för att man var barnfri från lördag eftermiddag till söndag eftermiddag och att det hände saker hela tiden. Helgen inleddes med hockeykväll, där Mif slog ut Örebro. (tänker inte nämna något om matchen igår) Lördagen inleddes med massage i Lund. Sen åkte man hem och kunde i lugn och ro göra vid sig utan barnen som skulle ha uppmärksamhet hela tiden. Musiken på max med en öl i handen… Duscha länge, ta sig tid att lägga på lite smink och efter det bara kunna sjunka ner i soffan och relaxa lite till väl vald hårdrock innan den så kallade förfesten hos mamma började.


Sen gav vi oss av till Dannero för julmiddag och julshow. En trevlig kväll med lite dricka och lite dans. Både min kära sambo och min svåger blev dock populära hos tanterna som satt vid samma bord. De bjöd upp dem vid flera tillfällen ;) Lika kul att se skräcken i deras ögon varje gång. Hehe, skadeglädjen är den sanna glädjen sägs det. Showen var lika rolig som alltid. Men tiden efter showen blev lite lång när Danne Stråhed själv skulle sjunga och alla skulle dansa. Stackars syrran, hon missade hela kvällen då hon körde hem efter första maträtten, då hennes kräksjuka kickade in. Som tur är blev ingen av oss smittade.

           


Jag filmade en hel del där också, här kommer två filmsnuttar =)


 
 



Söndagsmorgonen var underbar. Ingen klocka som ringde, inga barn som började klättra på en redan kl sex. Utan man kunde vakna i lugn och ro, gå upp och ta en kopp kaffe för att sedan glida ner i ett varmt bad. Lovley ;) Sedan hämtade vi barnen och spenderade eftermiddagen och kvällen hos Benny. Där hjälpte vi honom att installera den nya tv-boxen och det trådlösa nätverket. Sedan blev det fika med goda kakor och lussebullar.


Denna vecka händer det massor, varje fall om man tittar i min kalender som ser överbokad ut. Jag blir nästan stressad bara av att öppna den. Men tiden går fort när man har mycket på gång. Det är träningar, massagetider, kalas, fika, pollensprutor och lekhus. Det är lilla pågen som ska ha kalas. Han fyller 1 år på fredag. Så på lördag är det kalas för Rikkys sida av släkten. Tyvärr får vi dela upp i 2 kalas. Mycket folk och ont om plats. På söndagen blir det antagligen kulhuset eller det nya i buspalatset i Malmö med Mira, Robban och Liam.



Nästa vecka bär det av till Kb igen =) Denna gång är det jag och Benny som ska in och se Anvil och Saxon. Ska bli toppenkul eftersom jag av någon anledning missade Saxon på SRF i somras. Ska även på torsdag försöka att få tag på biljetter till BLACK SABBATH :D Så jävla skoj att få se dem live och i lilla Malmö dessutom.


   


Nej oj vad tiden gick fort, dags att hämta Mira från dagis.


XoXo/Milla

 
 
Peter Andersson

Peter Andersson

23 november 2011 13:26

hej. Hittade din blogg av en slump när jag sökte på Googles bloggsök. (efter "Juholt"- vet inte varför din blogg dök upp där :-)

Är stor Saxon-fan, har sett dom 5 gånger o gärna fler. Var kör dom nästa vecka?

/peter

http://peterlandersson.blogspot.com

MizzMilla

23 november 2011 16:36

Dom kör på Kb i Malmö ;D Ska bli jätte spännande att se dem live.

Antagligen för att jag nämnde Juholt i rubriken. Ett av videoklippen i inlägget är en parodi på Mona Sahlin där hon sågar Juholt :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MizzMilla - 11 juni 2012 15:12

Jag råkar ha en biljett kvar till Nickelback i globen, ståplats! Köptes dyrt och säljes för samma pris :( Så 950 kr så är den din!     XoXo/Milla ...

Av MizzMilla - 13 april 2012 17:15

Nej, nu ger jag upp detta med bloggen. Som alla märkt har jag förlorat min känsla för bloggen. Jag kommer låta den vara kvar, men jag kan inte säga när jag är tillbaka. För tiden räcker helt inte till längre, heltidsarbete, två barn, träning och ett ...

Av MizzMilla - 18 mars 2012 21:05

Oj oj oj vad jag har missat att uppdatera er... Men så är det nu när man börjar arbeta igen efter mammaledigheten. Tiden räcker inte riktigt till. Såg att appen till bloggplatsen ÄNTLIGEN ska dyka upp. Känns som om uppdateringen kommer bli bättre då ...

Av MizzMilla - 23 februari 2012 21:05

Här kommer det ni alla väntat på... Bilder från Rammsteins konsert i Köpenhamn i tisdags. Jag tänker inte skriva mycket om denna show, mer än att den hade ALLT en konsert ska ha, vilket är: Skickliga musiker Mycket pyroteknik (dock inte lika myc...

Av MizzMilla - 21 februari 2012 14:32

Då lämnar snart jag och sambon Skåneland och beger oss till Köpenhamn för att se Rammstein =) Måste tacka mormor för att hon ställer upp och passa barnen här hemma ikväll fast de är kinkiga och förkylda.   Inskolningen för Milo började idag, allt...

Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards