MizzMilla, nothing else matters

Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av MizzMilla - 24 oktober 2010 13:39

Usch vad tiden är lång när man bara väntar... Har fördrivit tiden genom att gå på mässan nere på huset, käkat dagens och surfat runt lite på blocket. Ändå är det 15 minuter kvar tills tösen ska hämtas. Hon är på kalas hos grannen, så det tar cirka 30 sekunder att ta sig dit, även om man är riktigt tjock och höggravid. Haha.


En konstig sak är att jag under denna graviditet inte haft några särskilda gravid-dille, bara någa små saker man fått för sig ett litet tag men som gått över lika snabbt... Medans jag med Mira käkade minst 1kg apelsiner/clementiner per dag i 7 månader. Men nu helt plötsligt från ingenstans med cirka 2-3 veckor kvar av denna graviditet har jag börjat tugga morötter. Och det är inga normala mängder heller. Kan lätt sätta i mig en 2kg påse om dagen. Kan vara för att det mättar ganska bra och att det INTE ger någon halsbränna =) Men ändå, tanterna nere i vår lilla butik i byn måste tro att jag är knäpp... Var inne och handlade 3 stora påsar igår och att antal påsar dagen innan. Hon i kassan bara flinade åt mig. Så nu lär det väl starta någon skumt rykte i byn om Milla och vad hon egentligen gör med sååå många kg morötter i veckan. Äter hon dom, matar hon rådjuren, har hon köpt massor av kaniner eller hästar, eller ännu värre, nej usch fy på mig så snuskigt... Stryk det sista. Haha. Men så är det med små byar, rykten startas så lätt.


Gotta go...

  



Av MizzMilla - 24 oktober 2010 09:31

Satt precis och googlade lite efter en recension på W.A.S.P Kanske ingen vidare bra recension men FAN vad jag önskar att jag var där. De är långt ifrån mina favoriter, men med tanke på att de är gamla i gamet kommer de inte hålla på särskilt länge till och det hade verkligen vart ball att rocka loss lite till deras musik live... På samma sida ligger även en massa trevliga bilder =)


  

Av MizzMilla - 24 oktober 2010 09:07

Missade helt matchen igår, mellan Mif och Troja-Ljungby... Efter vad jag läst på everysport.com så var det en relativt enkel match. Härligt med 3p och massa målskillnad, 6-2 :D


Usch fy fan vad jag är sjuk idag... Mega huvudvärk, hostan är lika illa som igår, rösten är mycket sämre (kan knappt yppa ett ljud) och revbenet värker igen... Illa. Men jag måste nog lära mig lyssna på min kropp och slappna av och vila lite mer när jag är dålig. Men det får vi börja med imorgon, idag ska Mira på kalas hos grannen, jag ska på mässa i eftermiddag och ikväll blir det bio med Robin =) Paranormal Activity 2... *spooky* Men imorgon lovar jag att bara ta det lugnt och ligga på soffan.


Igår var jag och Marie på Kulhuset i Trelleborg med töserna =) Underbart att se när dom skrattar och har roligt. Även jag och Marie fick en massa motion och bus, inte lätt att jaga dom små liven i alla labyrinter och kanor... Hehe.

När barnen lekt klart tog vi en snabbfika där för att sedan åka till Vellingeblomman och titta på deras halloween-utställning :D Lite småkul faktiskt då man fick gå i en nästan helt mörk tunnel med en massa skelett och spöke som trillade ner från taken och väggar som rörde sig. Jag tyckte det var lite obehagligt faktiskt, ett under att Mira klarade det. Hon höll mig dock stenhårt i handen hela tiden ;) En modig tjej... Marie däremot skyllde på att Moa tyckte det var obehagligt och stannade utanför. Haha.

                  

         

   Mira och Moa på Vellingeblomman... Och ni kan tro att de var trötta efter en heldag med oss. Hehe.


Nu ska jag vakna till och hälla i mig lite *blä* nyponsoppa....

Hoppas alla får en trevlig söndag!

  

Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards