MizzMilla, nothing else matters

Alla inlägg den 27 november 2010

Av MizzMilla - 27 november 2010 18:36

*VARNING FÖR EN MASSA BILDER* ;)

 

Igår fick jag äntligen komma hem efter att jag fick spendera

1½ dygn på BB :D Så underbart att få sova i sin egen säng igen.
Borta bra men hemma bäst brukar man väl säga.

 


Jag råkade nog vänta lite för länge hemma denna gång, då allt gick så snabbt.
Från att knappt ha några värkar alls till megavärkar jätte tätt. Vägen in till sjukhuset var inte rolig heller, glashalt och lite snö. Vägen hem igår var dock mycket värre. Hamnade mitt i en jävla snöstorm. Men vi kom hem också :)

 


Förlossningen var lätt denna gången med =) Ingen smärtlindring och det
hela var över på cirka 2½ timme och krystvärkar hade jag bara i 20 minuter.
Sen hade jag min lilla klump i famnen. En "liten" tjockemolle på 3995g och hela 52cm lång. Milo mådde toppen och allt gick bra med mig, inga stygn och inga komplikationer alls. Fick nog en liten sträckning i ryggen däremot, ont i svanken och en bra bit upp i ryggraden. Men det kan man stå ut med :D


 

Från det ena till det andra?! SJUKHUSMAT? Vill dom att man ska svälta ihjäl eller? Små portioner, ingen smak, och konstiga kombinationer. Nej, tur man inte behövde stanna längre för då hade man sett ut som
ett skelett när man kom hem. Haha. Iofs kanske det som är meningen.

 

Ett stort grattis till www.missemojse.bloggplatsen.se =) Vi lyckades få våra bebbar på samma datum. Lite små roligt.

 

 3995g och 52cm lång. Född 25/11 kl 04.56, här är han 2h gammal

 Rikkys min efter han klippt navelsträngen, hehe.

 Milo 30 minuter gammal  

Mira, Milo och Rikky

 Världens mest stolta storasyster ;) 

 Myshörnan på mitt rum

 Resten av mitt rum och Milo med på en hörna

 Så här såg det ut när vi lämnade BB

 Men hem kom vi varje fall, även om det tog tid 

 

 

Första natten hemma var mysig, Milo vaknade bara 3 gånger, åt och somnade om direkt. Tro mig den sömnen var så välbehövlig :D Nu känner man sig lika pigg som innan förlossningen.

Det har inte hänt så mycket här idag... Vi har mest myst, tittat på snöfallet, tittat lite på hockey, käkat pizza och tittat på Milo. Hehe.

Han är super snäll och bara äter och sover. Tuttarna är gigantiska btw, känns som om dom ska sprängas vilken sekund som helst. Gör helvetes ONT...

 

 

 Moster Malin och Ronny tog ut Mira i snön idag =)

 Det uppskattades, hehe =) 

 En massa snö och mer kommer det hela tiden 

 Fick blommor av mamma och Lasse =) 

 Mira och Milo mös i sängen imorse 

 Milo sover (hela tiden)               

 Mer mys blev det under dagen

 Moster Malin kan inte låta bli honom, hehe

 Till sist en bild på mig tagen på sjukhuset (som jag själv fick ta dessutom) Hehe, ingen annan som gjorde det.

 

Nu ska jag sluta plåga er med bilder och babyinfo ;) Min Marie kommer snart och ska mysa med Milo.

 

  

 

 

 


Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards