MizzMilla, nothing else matters

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Den lite försenade filmlistan ;)

Av MizzMilla - 31 oktober 2010 21:20

Jag vet att det var Halloween denna helg och att listan skulle legat uppe redan. Men som säkert så många andra i detta avlånga land brukar vi fira halloween nästa helg under alla helgons dag. Som sagt borde listan legat uppe igår, men man har ju tyvärr inte obegränsat med tid. Jag har fått en del intressanta förslag och har därför bestämt mig för att välja ut och numerera 15 filmer istället för 10. Men sen var ju frågan hur i helvete jag skulle kunna placera dom på en lista. Det är svårt att jämföra en bra splatterfilm med en spännande spökhistoria. Själv är jag mer inne på lite spökerier och det övernaturliga, men kan även uppskatta en redig B-splatterfilm.


 

Här kommer listan varje fall, hoppas att någon har nytta av den =)

 

15. Mirrors  

14. Terror på Elm Street 

13. The Grudge 

12. Fredagen den 13 del 6 

11. Evil Dead (den första skräckis jag såg)  

10. Rose Red 

9. The Orphanage 

8. Whisper (Sawyer från lost är med girls) 

7. The Haunting 

6. The Descent 

5. Det (bara för att jag hatar clowner) *ryser*

4. Paranormal Activity   

3. The Uninvited   

2. Jurtkyrkogården

1. Dead silence       

 

Detta är vad jag tycker varje fall. Varje film på denna lista har berört/ gett mig mardrömmar både en och två gånger =)

Jag ska gå coh se Paranormal Activity 2 nu i veckan, hoppas att den är lika pulshöjande som ettan var.

Nu ska jag slänga mig på soffan och ta ett avsnitt av Fringe.

 

  

 
 
Tejen Från Fritsla

Tejen Från Fritsla

1 november 2010 07:21

Hej !
Jag tänkte bara kika in lite i din blogg för att säga att jag har en liten reklamering på gång. Så om du är intresserad för att bli reklamerad i min blogg så är det så lätt att du går in i min blogg och skickar iväg en kommentar på senaste inlägget. T.e.X, jag vill bli reklamerad :) Hoppas att du vill vara med, KRAMAR FRÅN MIG !

http://www.FritslaTjejen.bloggplatsen.se

 
byxan

byxan

1 november 2010 09:52

Den enda av filmerna jag har sett är Barnhemmet. Såg den på spanskalektionerna i nian. Hatar den! Välgjord, creepy och bra. I och för sig hatar jag alla skräckfilmer, så jag kommer nog inte att titta på någon från din lista. Jag sitter säkert med syrran och tittar på någon kärlekskomedi istället.
Trevlig Halloween

http://byxan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

ARN

2 november 2010 15:20

Till "Tjejen Från Fritsla":
Tycker du inte att det är lite halvtaskigt att du vill "Reklamera" söta lilla Milla??
Förstår inte riktigt innebörden av att skriva i din blogg för att sedan bli "Reklamerad".. Jag är förvirrad av ditt förslag..
Nu tycker jag allt att du får förklara dig.. :O

P.S.- Märk väl att mitt namn EJ är "ARN".. Så får vi se om ni hänger med min lilla pik :P -D.S

 
Peter

Peter

2 november 2010 16:42

Till ARN:

Reklamera har två synonymer i Svenska språket.

Göra reklam: annonsera, propagera för, slå på trumman för, slå upp stort, puffa för.

Återfordra: efterlysa ngt bortkommet, efterlysa, klaga på, anföra klagomål, begära rättelse.

Visserligen så tycker jag det låter fel när man säger att man vill reklamera någon, men det är helt rätt egentligen ;)

Kram på er!

http://pekkapukk.bloggplatsen.se

 
miinellaa

miinellaa

2 november 2010 21:26

bra filmer :D måste se några av dom :D

http://miinellaa.bloggplatsen.se

 
http://saraaaahbiitch.bloggplatsen.se/

http://saraaaahbiitch.bloggplatsen.se/

2 november 2010 23:40

riktigt fin blogg (:
måste bara säga att jag har sätt dom filmerna en del är rätt läskiga ;)

http://saraaaahbiitch.bloggplatsen.se

 
Alexandra

Alexandra

3 november 2010 14:37

Tack för tipset :)

http://www.lafemmes.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MizzMilla - 11 juni 2012 15:12

Jag råkar ha en biljett kvar till Nickelback i globen, ståplats! Köptes dyrt och säljes för samma pris :( Så 950 kr så är den din!     XoXo/Milla ...

Av MizzMilla - 13 april 2012 17:15

Nej, nu ger jag upp detta med bloggen. Som alla märkt har jag förlorat min känsla för bloggen. Jag kommer låta den vara kvar, men jag kan inte säga när jag är tillbaka. För tiden räcker helt inte till längre, heltidsarbete, två barn, träning och ett ...

Av MizzMilla - 18 mars 2012 21:05

Oj oj oj vad jag har missat att uppdatera er... Men så är det nu när man börjar arbeta igen efter mammaledigheten. Tiden räcker inte riktigt till. Såg att appen till bloggplatsen ÄNTLIGEN ska dyka upp. Känns som om uppdateringen kommer bli bättre då ...

Av MizzMilla - 23 februari 2012 21:05

Här kommer det ni alla väntat på... Bilder från Rammsteins konsert i Köpenhamn i tisdags. Jag tänker inte skriva mycket om denna show, mer än att den hade ALLT en konsert ska ha, vilket är: Skickliga musiker Mycket pyroteknik (dock inte lika myc...

Av MizzMilla - 21 februari 2012 14:32

Då lämnar snart jag och sambon Skåneland och beger oss till Köpenhamn för att se Rammstein =) Måste tacka mormor för att hon ställer upp och passa barnen här hemma ikväll fast de är kinkiga och förkylda.   Inskolningen för Milo började idag, allt...

Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards