MizzMilla, nothing else matters

Alla inlägg under september 2010

Av MizzMilla - 24 september 2010 21:02

Ja, då var det dags för bröllop imorgon... NEJ inte mitt, hehe. Papsen ska gifta sig med sin Elisabeth =)

Syster ringde mig innan och hade lite panik för hon inte hade något att ta på sig så vi körde till Centersyd. Jag har inte heller något att ta på mig då jag "växt" ur det mesta... Magen får liksom inte plats i mina gamla kläder längre. Så även jag försökte hitta något, men icke. Fattar ni hur tråkigt modet är om man är gravid. Fan bara tråkiga tantkläder som passar och då kan det lika bra va så... Då har jag hellre mina gamla kläder och låter magen synas lite.

Men köpte en lång rutig flanellskjorta att gå runt och mysa i, kanske dock inte så lämplig för ett bröllop. Haha.


Det skulle tydligen vara någon sorts modehelg på centersyd nu i helgen och mitt i en av gångarna där fanns en så kallas "cat walk" När vi väl lyft upp Mira där så trodde jag aldrig att vi skulle få ner henne. Så modell kanske är ett framtida yrke för henne. Hehe. Hon hade dock fått välja kläder helt själv idag och det passade ju inte riktigt ihop om man säger så.


Nu ska jag snart hoppa i säng, har lovat hjälpa Malin på hennes jobb tidigt imorgon bitti... *gäsp*


Hoppas alla får en toppen helg!

XoXo/Milla  

Av MizzMilla - 24 september 2010 08:12

Jag vet, jag har lagt in den här en gång innan. 17 minuter lång mörk komedi, men jag kan inte låta bli att ligga dubbelvikt av skratt när jag tittar på den... Och det kan ju faktiskt (kanske) hända oss alla....




Idag blir det ganska lugnt.... Ska vika tvätt, köra till min morbror i Malmö och sen blir det dagens på Fars Hatt ihop med mamma =) Jätte god mat, alltid två rätter att välja mellan och man får äta tills man är mätt. Idag är det tomat och ädelost gratinerad kassler med potatisgratäng eller dagens soppa. Har man sen tur så orkar man äta lite av desserten också... ;) Som om man behöver det efter den måltiden.


Hoppas alla får en underbar fredag!

XoXo/Milla


Av MizzMilla - 23 september 2010 20:58

Idag var vi äntligen och hälsade på Fam.Nilsson och deras lilla bebis =) Nelly och Mira var så små innan men herregud vad dom växte snabbt när man såg det lilla livet. Hon är jätte söt och liten och ömtålig =) Mira var jätte nyfiken och så försiktig när hon fick hålla det lilla livet... Jag nämner inget namn på tösen då dom fortfarande inte bestämt sig riktigt.


Min Mira i mitten =) De andra är Miras kusiner, Emma, "bebbe" och Nelly  


  

Mira blev så stolt när hon fick hålla bebisen. Jag tror hon kommer bli

en toppen storasyster :]


Nu längtar man själv tills Lille-bror kommer så man har en liten att mysa med. Men är rädd att man glömt bort så mycket... Jag kommer inte ihåg hur man ska ta hand om en bebis... Men antar att det sitter i ryggmärgen och kommer av sig själv sen =) Mira och Nelly lekte fint hela kvällen och det märktes på Mira, hon stensomnade i soffan så fort vi kom hem.


Nu ska jag sätta mig på Tv4 play och kolla Idol avsnittet som vi missade.

XoXo/Milla

Av MizzMilla - 23 september 2010 10:56

Ja, då var det torsdag... Och för mig innebär det veckostädning. Jag har fått undan ett antal maskiner tvätt, plockat undan, fixat lite på Miras rum, bäddat rent etc, etc... Sen kom jag till momentet man avslutar med... DAMMSUGNING! Då kom jag till att tänka på att min stackars Tage brann upp förra veckan :( Som tur är bor mamma i villan bredvid så jag springer in, okey springer var nog en överdrift men ändå, hämtar hennes dammsugare. Lunkar tillbaka över gräsmattorna och kopplar in den. Gissa om jag fick en chock... Han sög ju jätte dåligt :( Nej tacka vet jag Tage, han kunde suga han. Hehe.

Nu sitter jag i mitt nystädade hus och vet inte riktigt vad jag ska göra resten av dagen. Kanske borde borsta och tvätta ull-fällen till Lille-Bror, eller kanske ta en fika?! Någon som känner sig träffad och som bor i närheten? Bor i närheten av Ystad. Hehe, oj nu har det gått för långt, illa när man raggar fikasällskap på sin blogg... Jag ber tusen gånger om ursäkt.

 

 

Ha det förjävligt! 

XoXo/Milla  

Av MizzMilla - 22 september 2010 20:30

Ja, jag vet... Jag måste sluta tjata om namn och bestämma mig någon gång... Vad tycker ni seriöst om Ozzy? Alltså inte artisten Ozzy, utan som namn till Lille-bror =) Jag vill inte ha något vanligt som det finns 3 st av på samma dagisavdelning. Just nu är sambon inne på lite äldre namn (vilket jag inte är så förtjust i) Men min röst väger ändå tyngst eftersom han fick välja efternamn =)


Snälla hjälp!!!


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 22 september 2010 19:33

Jag glömde ju det viktigaste med vagnen jag köpte igår... Den går in i min ytte-pytte bil =) Underbart, för bilen var det sista jag ville göra mig av med. Jag älskar min lilla Fiat punto, hehe. Den drar lite bensin (0.45) och kostar nästan inget i skatt och försäkring. Emmaljungan jag hade till Mira fick inte plats, hur jag än vände och vred på den. Men det kommer nog bli ganska trångt ändå  i lilla Punton med två barnstolar och vagnen där bak, men det får gå...


Idag har jag vart och hälsat på pappa :D Han var hemma idag och mådde ganska okey. Underbart att få träffa honom igen efter alla dessa veckor.


Jag och Mira har vart ute och promenerat i eftermiddag, besökt lekplatser och utforskat lilla skogen bakom skolan... Hon har nästan vart ute hela dagen på dagis också. Gissa om stensomnade, hehe. Redan kvart i sju.

      

  


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 21 september 2010 19:54

Om nu Lille-bror nu bestämmer sig för att komma (och tro mig, det känns så idag) så är vagnen nu inhandlad =) Hittade en på blocket imorse för 2000:- Med liggdel, sittdel och bilbarnstol... Dock inte så upphetsande färger kanske, men för 2000:- så duger dom.

  


Nu ska jag och Mira mysa lite i soffan och titta på Idol =)

  


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 21 september 2010 13:23

Lille-bror är helt galen i magen idag... Han har nog utvecklat svår klaustrofobi över natten. Han rör sig, vänder sig och puffar konstant. Lite jobbigt må jag säga. Han kanske är redo att komma ut nu?! Jag hade lite "värkar" igår natt och känner av dom lite smått idag också faktiskt. Det känns som värkar varje fall.

Vilket fall som så har jag en del att göra innan han kommer. Måste köpa vagn, kläder, overall, mössa etc, etc. Är inte helt förberedd för hans ankomst än. Ett namn hade också vart bra och ha. Hehe.

  


Nu ska jag ta en härlig promenad i höstvädret =) Sol och lite blåst idag...

XoXo/Milla 

Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards