MizzMilla, nothing else matters

Alla inlägg under september 2010

Av MizzMilla - 20 september 2010 12:12

Här kommer veckans bild på magen. Börjar bli stor nu, men stor ska bli större ;) Trots allt cirka åtta veckor kvar... *pust* Men man vet ju aldrig, Mira kom ju en vecka tidigare och tro mig, det uppskattades. Hehe.


  


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 20 september 2010 11:36

Ja, då slutade man jobba i fredags... Har ifos inte gjort så mycket på jobb under de senaste veckorna (fakturering, kundmottagare, kört ärende) Smärtan från foglossningen och magens storlek har gjort det ganska svårt att mecka som vanligt.

Men idag gick jag på min havandeskapspenning, så nu får jag gå hemma med 80% av min lön tills bebisen kommer =) Men nu är ju frågan, vad roar man sig med när man går hemma?! Mira är på dagis nästan som vanligt, drog ner lite på tiden 9-15 tyckte jag var ganska lagom. Så vad gör man under de 6 timmar man är ensam hemma?! Och snälla, kom inte med förslagen städa och laga mat för det är man så illa tvungen att göra ändå...


Köpte aftonbladet idag, 56 sidor valspecial.... *wiii* Precis vad jag ville läsa till frukosten. Hehe, men så går det när man inte läser rubrikerna innan man rycker åt sig tidnigen. Lite kul dock att Sverigedemokraterna fick så pass många mandat =) Kan bli lite intressant faktiskt.


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 19 september 2010 21:08

Varför är folk så känsliga med att avslöja vad de har röstat på? ÄR det så hemskt att avslöja vad man tycker och tänker ang valet? Kan ju säga att jag röstade på moderaterna rakt igenom...


Idag har jag, syster och Christian var runt lite i affärer, blev Burlöv, Centersyd och Media Markt. Jag fick inhandlat present till Sandras lilla, en massa pärlor till Mira, ett par inneskor i hello kitty format även dom till Mira och till mig själv blev det en Chai Latte och två par öronhänge...


Mira blev överlycklig när jag visade henne pärlorna :D Och satte genast igång att göra armband och halsband... Duktig tjej med bra motorik ;)


  


Nu blir det lite valvaka med chips och cola här (som om man behöver dom kalorierna) Haha...

XoXo/Milla

Av MizzMilla - 19 september 2010 09:16

Jag bor bara 50 meter från vår vallokal.... Just nu sitter jag här vid frukostbordet, dricker mitt pulver kaffe och tittar på alla pensionärer som strömmar förbi. Hehe, hoppas dom röstar rätt bara =) Själv ska vi väl gå in en stund innan dom stänger... Man får ju göra vad man kan för att stoppa Mona Sahlin.


   Jag vet att jag tjatar, men hjälp mig med lite namn!? Han kan inte bli kallad Lille-bror resten av sitt liv.


Igår var vi egentligen bortbjudna, men fick ställa in pga Miras förkylning. Många barn som skulle dit och onödigt att sprida smitta bland dom små liven. Kvällen slutade med god mat och film. Och när jag skriver god mat är den givetvis inte lagad av mig... Hehe. Igår fick vi stötta  Macu-oriental i Skurup.

Mira mår lite bättre idag, inte fullt lika snorig och ingen feber :D Idag ska hon spendera lite tid med sin pappa eftersom det var ett tag sen sist. Själv tänkte jag rymma med syster, ska inhandla lite till Lille-bror och en present till Sandras lilla bebis :D 


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 18 september 2010 14:50

Nu har jag hjärte-sorg... :( Min älskade Tage satte skorna idag... Han har tjänstgjort hos mig sen början av 2000-talet. Han har fått suga hårt nästan varje dag. Jag pratar givetvis om min kära dammsugare. Hur ska jag klara mig utan honom... En ny kostar cirka 6000 spänn och som snart mamma-ledig har man inte råd med en ny... Får ha lite delad vårdnad om grannen som råkar ha en likadan. R.I.P


   Just det, är brunhårig igen för er som inte visste =)


Jag och Mira har fått roa oss själva idag med. Vi började med lång-frulle till playhouse disney, sen blev det en tur till Skurup där vi köpte godis och efter lite godismys och en tur hos moster bestämde vi oss för att besöka lite lekplatser... Dumt gjort i detta rugg-väder *brrrrr* Blåser nästan orkan ute och kallt som satan. Men Mira blev glad och nöjd efter 3 lekplatser. Nu ligger hon och stensover på soffan, hostan stör dock henne ganska mycket :(

Kul att se lekplatserna här i byn rustas upp mer och mer :D Alltid positivt.

    

XoXo/Milla



Av MizzMilla - 17 september 2010 08:45

Jo, i tisdags var vi på arenan och såg Mif Redhawks spela =) Vi hade ganska bra platser och matchen var riktigt spännande. Mif var väl inte på topp direkt, men det råkade Oskarshamn va. Så matchen var en riktig nagelbitare ;)

Bakom oss satt dock 4 st gubbar även kallade medgångs-supportrar. De hade garanterat inte betalt sina biljetter själv, säkert mutor eller nåt (dom såg ut som avdankade gamla bilförsäljare) Genom hela första och andra perioden var det bara gnäll... De klagade konstant på Matsson och Söderberg och hur dåligt alla spelade.

En liten bit in i tredje perioden fick min mor nog, hehe. Hon vänder sig om och med hat i blicken och säger något i stil med "Ska ni gnälla er igenom en hel period till, var inte så jävla negativa" Tre st av dom här tog åt sig och tystnade... MEN en av dom kunde inte riktigt svälja detta utan sitter resten av peridoen och säger saker i stil med "guuuud var bra dom spelar" och "nu ska vi vara positiva" Han tystnade dock när Malmö tog ledningen och vann med 3-2. Då var det helt plötsligt stående ovationer och applåder...

Nej, folk som inte gillar hockey kan gott hålla sig där ifrån och låta oss som verkligen vill vara där (och inte bara vill slippa frugan ett par timmar)  njuta av matcherna.

  


Jag har Mira hemma idag, förkylningen bara slog på henne igår eftermiddag när vi kom hem från dagis med både feber och rejäl hosta. Precis när man trodde man kunde hälsa på pappa igen. Men icke då... Nu får man vänta nån vecka till pga av smittorisken och hans enormt dåliga immunförsvar.


Nu ska jag rikta min uppmärksamhet åt Mira. Kanske mysa ner oss i soffan och titta på Pippi eller Emil...

XoXo/Milla

Av MizzMilla - 15 september 2010 21:55

Idag har det vart superväder =) Varje fall under eftermiddagen som vi spenderade i skogen hos Peter. Det blev lite kaka, cola och skitsnack.

Mira sprang runt lite i skogen och i trädgården och tittade på svampar och sniglar. Vi lyckades även hitta en massa björnbär (på grannens tomt) Riktigt mumsiga... Snacka om att man kommer sakna alla färska bär och frukter från trädgården under hösten och vintern. 

 

 

XoXo/MizzMilla    

Av MizzMilla - 14 september 2010 22:27

Det sparkar hela tiden. Hårdare och hårdare måste ju tilläggas.  Det är lite mysigt, smärtsamt och skitläskigt, allt på samma gång.  Men denna gång vet man vad som väntar (Kanske därför det är läskigt) Stackars Lille-Bror, det måste vara trångt och oerhört tråkigt där inne.

Mira kan känna sparkarna utan på magen nu när dom är så kraftiga =) Hennes min när Lille-Bror sparkar mot hennes hand är oslagbar… Total förvirring och nyfikenhet, hehe. Jag har dock försökt förklara allt för henne så bra jag kan för att en 3-åring ska förstå, dock lite svårt. 

 

Vi diskuterar namn här hemma varje dag utan att komma någonstans. När vi väntade Mira hade vi så många bra pojknamn. Men minnet sviker och inte har jag kvar min lista över alla namn jag hade i tankarna heller. Min sambo har lagt fram Hugo som förslag, vilket jag faktiskt inte hatade. Men kanske lite barnsligt?! Det lutar åt att vår lilla pojke är dömd att bli kallad Lille-Bror när han kommer…

 

Så, snälla pojknamn, någon? Dock inte ett som börjar på någon bokstav mellan A-Ö för dom är redan genomgångna och ratade :P 

 

Hockey-matchen var lite intressant idag, eller hur mamma! Hehe. Men det tar vi imorgon. Malmö vann varje fall med 3-2 :D Segern satt dock ganska långt inne.

 

XoXo/Milla

Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards