MizzMilla, nothing else matters

Alla inlägg under oktober 2010

Av MizzMilla - 28 oktober 2010 12:28

Vilken dag man har haft och än är den inte slut.

*Kl ringer 06.15

*Ger Mira frukost

*Halsar mitt fruktansvärda te *kräks*

*Hämtar syster

*Kör syster till jobb

*08.30 utvecklingssamtal på dagis (gick superbra)

*Kör och handlar (Willys o ÖoB)

*Skulle vart hos doktorn 11.30 (de ringde och ställde in)

*Fixat med maten inför kvällen


Och nu till det som komma skall:

*Jobba lite med pappersarbetet på jobb kl 13

*Besiktiga systers bil kl 15 (wish me luck)

*Hämta Mira

*Hämta syster

*Äta och sedan svimma av utmattning... Haha.


En liten hälsning till en underbar vän Peter =) Tack för att du hjälpte mig med headern! Jag tyckte den blev super bra... *puss kram*

 

  

 

 

Av MizzMilla - 27 oktober 2010 21:41

Hittade ett tillfälligt botemedel för hostan... =)


En kopp varm te

2 teskedar honung

2 vicksblå ner smält (modell stark)


Det bästa hade vart att hälla ner en liten starkare dryck också men nu är man ju gravid =)

Men detta lindrade hostan än så länge varje fall. Inte fått någon hostattack på 15 minuter, vilket är rekord.


  

Av MizzMilla - 27 oktober 2010 18:00

  

MIF-BORÅS KL 19.00 =)

 

 

 

Jag vill börja med att tacka alla för tipsen ang min hosta, ska pröva dom allihop, är ganska desperat. Hostar så mycket att blodkärlen i ansiktet nästan brister. Kanske borde börja fundera på vårdcentralen eftersom jag vart kass ganska länge nu, över 3 veckor. Kan man hosta igång värkarna tro? :S

 

Fick rycka in på jobb idag, kändes ganska skönt att arbeta lite igen faktiskt, chefen skulle iväg på ett viktigt ärende så jag och Fredrik fick ta alla däck-skifte under eftermiddagen. Allt gick relativt smärtfritt, känns dock i ryggen nu. Ska tvinga till mig en massage av sambon ikväll. Wish me luck! ;) 

 

 

Har helt glömt bort att klicka veckans bild på magen. Den kommer under morgondagen. Nu ska jag sätta mig och betala lite räkningar för att sedan stoppa min lilla ängen i säng.

 

 

  

 

  

 

 

 

Av MizzMilla - 27 oktober 2010 07:51

Jävla polis-sprättar det finns. Hade igår besök av en riktig wannabe Gunvald Larsson och en till på jobb... Man blir så jävla ARG. MAKTMISSBRUKARE och slöseri med skattebetalarnas pengar att köra ut från Malmö med två poliser för ett ärende de kunde tagit över tele. Nej FY FAN för poliser, sköt era ärende lite snyggare och trevligare så kanske utredningarna visar lite resultat också... *muttrar något väldigt otrevligt* Nu låter det kanske som om vi är kriminella, haha. Men så är inte fallet. Det handlade om en person vi haft kontakt med i 20 minuter under vårt liv. Man får vara försiktig med vem man pratar med tydligen.


Igår spenderade jag dagen på jobb helt frivilligt. Jag tvättade, vaxade och dammsög min lilla bil =) Orkade dock bara vaxa halva, inte lätt att vara höggravid. Hehe. Så det bli en dag på jobb idag med. Kul att kunderna saknar en varje fall och att man fick höra det ett antal gånger igår =)


Någon som har tips på hur man lindrar hosta på "naturligt sätt" Vill inte hälla i mig för mycket medicin när jag är gravid. Och kom inte och säg honung för det funkar fan inte alls... =( Har inte sovit som jag ska på flera nätter och det börjar verkligen tära på mitt redan dåliga humör, haha. Nej skämt åtsido men halsen är helt förstörd och full av sår, inte skönt.

 

Ha en förjävlig dag! ;)

  

Av MizzMilla - 25 oktober 2010 13:28

...varje fall om man bara är åskådare Haha. Robin visade mig detta klippet igår. Har inte skrattat så mycket på väldigt länge, skrattar fortfarande när jag ser det ändå har jag sett det minst 10 gånger nu =) *lol*




  

Av MizzMilla - 25 oktober 2010 10:10

Nu har jag och syster biljetter till Sweden Rock Festival :D De 3000

första att beställa fick även en jubileums t-shirt.

Och första band släpp blev Ozzy Osbourne, toppen enligt mig efter som

jag inte riktigt vågade åka till Globen och se honom i sept pga graviditeten.


Äntligen fått tag i en hostmedicin jag får lov att ta =) Har precis tagit den

så nu ska jag lägga mig ner på soffan och låta den verka sen ska jag

ta igen 3 nätters förlorad sömn, hehe.


  

Av MizzMilla - 24 oktober 2010 13:39

Usch vad tiden är lång när man bara väntar... Har fördrivit tiden genom att gå på mässan nere på huset, käkat dagens och surfat runt lite på blocket. Ändå är det 15 minuter kvar tills tösen ska hämtas. Hon är på kalas hos grannen, så det tar cirka 30 sekunder att ta sig dit, även om man är riktigt tjock och höggravid. Haha.


En konstig sak är att jag under denna graviditet inte haft några särskilda gravid-dille, bara någa små saker man fått för sig ett litet tag men som gått över lika snabbt... Medans jag med Mira käkade minst 1kg apelsiner/clementiner per dag i 7 månader. Men nu helt plötsligt från ingenstans med cirka 2-3 veckor kvar av denna graviditet har jag börjat tugga morötter. Och det är inga normala mängder heller. Kan lätt sätta i mig en 2kg påse om dagen. Kan vara för att det mättar ganska bra och att det INTE ger någon halsbränna =) Men ändå, tanterna nere i vår lilla butik i byn måste tro att jag är knäpp... Var inne och handlade 3 stora påsar igår och att antal påsar dagen innan. Hon i kassan bara flinade åt mig. Så nu lär det väl starta någon skumt rykte i byn om Milla och vad hon egentligen gör med sååå många kg morötter i veckan. Äter hon dom, matar hon rådjuren, har hon köpt massor av kaniner eller hästar, eller ännu värre, nej usch fy på mig så snuskigt... Stryk det sista. Haha. Men så är det med små byar, rykten startas så lätt.


Gotta go...

  



Av MizzMilla - 24 oktober 2010 09:31

Satt precis och googlade lite efter en recension på W.A.S.P Kanske ingen vidare bra recension men FAN vad jag önskar att jag var där. De är långt ifrån mina favoriter, men med tanke på att de är gamla i gamet kommer de inte hålla på särskilt länge till och det hade verkligen vart ball att rocka loss lite till deras musik live... På samma sida ligger även en massa trevliga bilder =)


  

Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards