MizzMilla, nothing else matters

Alla inlägg under oktober 2010

Av MizzMilla - 13 oktober 2010 11:55

  

Hela dagen igår kände jag mig risig och halvsunkig. Näsan blev rinnig för att sedan täppas igen helt... Jag är så stopp i huvudet idag, jag riktigt känner hur mina bihålor fylls på för varje minut som går. Mindre kul... Så nu hjälps vi åt att hålla tummarna för att lille-bror stannar i sin trånga etta ett litet tag till, för hur kul är det att föda barn med bihålsinflammation?! Helt ärligt så vet jag inte svaret på den frågan men jag kan tänka mig smärtan. Nu ska jag stoppa i mig lite mer alvedon mot febern och huvudvärken och dricka lite te för att bota min såriga hals.


Oj, vilket "tyck synd om mig inlägg" detta blev ;) Inte riktigt det som var meningen.


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 12 oktober 2010 19:29

Kom igen... Publicera lite låtar från er spotify eller i-pod =) Alltid roligt att se vad folk lyssnar på. Man kanske till och med kan få lite tips och ideér.


Här kommer 15 shufflade låtar från i-poden =)


1. Takida- The Dread
2. DIO- Holy Diver
3. KISS- Detriot rock city
4. Nightwish- Phantom of the opera
5. Hardcore Superstar- Kick on the upperclass
6. Trivium- Anthem
7. Pain- On and on
8. Pantera- Cowboys from hell
9. Metallica- Whiplash
10. Motörhead- Hellraiser
11. Alice Cooper- I´m eighteen

12. Ozzy- Mr. Crowly

13. Disturbed- Deceiver
14. Mustasch- Mine
15. Sabaton- Ghost Division

XoXo/Milla

Av MizzMilla - 12 oktober 2010 17:19

Här kommer som utlovat en bild på bebismagen, v35+4 (tror jag) Har jätte svårt för att hålla reda på veckorna. Hehe. Nu börjar man känna sig riktigt gravid, tung, klumpig och konstant andfådd... Nu får Milo komma precis när han vill =)


   Börjar bli en riktig kula nu ;)


Från det ena till det andra så börjar jag bli ruskigt förkyld (igen) Jag ljuger inte om jag säger att jag har nyst minst 40 gånger idag och näsan rinner lika friskt som ån genom byn... *blä* Men bara att bryta ihop och gå vidare... Hehe


Köpte den nya Lost-boxen i söndags, sjätte och sista säsongen =) Samlade vårt lilla Lostgäng igår och skulle se 2 avsnitt, men oj... Råkade bli 4 stycken och kl blev mitt i natten. Men guuud vad det ska bli och se hur dom ska lyckas få ihop allt på ett bra sätt.


Nej dags att ta hand om mig själv och Mira och fixa lite middag! =)


 Första frosten på rutorna kom imorse *brr*

  Mira avnjuter sin frulle =)

 Finns det nåt mysigare än att bada?


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 12 oktober 2010 12:48

....om man gillar konserter. Denna tanke har slagit mig så många gånger detta året. Jag har hoppat över en del konserter (Ozzy hade vart kul att se) , ett par musik-festivaler och Veidec-festivalen på Mantorp bara för att jag är gravid och inte orkar lika mycket som innan.

Gjorde mig dock besväret att åka upp till Stockholm under Sonisphere, visst jag var inte så tjock då, men graviditetsbesvären fanns där. Ganska korkat att välja just Sonisphere, vilket jävla väder, man drog på sig rälig hosta, rejäl förkylning och på gränsen till bihålsinflammation.

Nu är lille-bror snart här och samtidigt som han är beräknad att titta ut så spelar en del band som jag skulle vilja se i närheten :S


Bland annat:

W.A.S.P 17 okt Kb Malmö

Sabaton 29 okt Mejeriet i Lund

Avenged Sevenfold 19 nov Baltiska i Malmö

Raised Fist 24 nov Kb Malmö

Helloween 8 dec Mejeriet i Lund

 

Jag hoppas att nästa år blir lika packat med rock och hårdrockskonserter så man kan vara med och hoppa i klungorna och ta några bira :D Vi har redan biljetter till Iron-Maiden på Ullevi varje fall... Och Sweden Rock nästa år kommer jag, även om dom kanske inte lyckas slå årets artistsamling där =)


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 12 oktober 2010 08:11

Jo, för några månader sen satt jag och en poolare och zappade en måndagsnatt och råkade komma över ett ganska speciellt program på discovery... Det handlar om 4 tyska bröder som äger ett skrotupplag. Det är så jävla kul, förnedrings tv när det är som bäst :D

Ni som är vakna vid den tiden måste ju bara ge det en chans =) Man får många goda skratt det lovar jag.


Här kommer några youtube-klipp på Die ludolfs =)



Synd att man inte kan ett ord tyska bara ;) Tur det är textat på Discovery. Hehe


Jag har inte heller uppdaterat er ang Mif-matchen i söndags... :S Som ni vet vann dom över Rögle med 7-3 i lördags :D Underbart.

Förlusten med 3-7 mot Växsjö dagen efter var inte lika kul... Men dom kommer väl igen (hoppas jag) Hehe.


Glömde lägga in en bild på babymagen igår =) Den kommer under dagen...

XoXo/Milla


Av MizzMilla - 10 oktober 2010 17:30

Här kommer 10 låtar från min I-pod =)


1. Iron maiden- The trooper

2. Metallica- Orion (måste vara världens bästa låt)

3. Edguy- Down to the devil

4. Volbeat- The mirror and the ripper

5. DAD-  Laugh'n A Half

6. Blach Sabbath- Paraniod

7. Magnum- Lonely Night

8. Eagles- Hotel California

9. Manowar- Courage

10. Disturbed- Land of confusion

 

Medans jag skrev ihop detta youtubade jag på Eagles, Hotel California och råkade hitta denna kommentaren under, Haha... Måste tillägga att jag hatar facebook själv... *kräks*

Fnally realizing that Hotel California is about Facebook. "...you can check in anytime you like, but you can never leave..." ツ

 

Och angående dessa jävla frågestunder folk går ut med i rampljuset?! För fan, lägg ner... Vill folk mot förmodan  vilja fråga dig något så gör dom väl det ändå? Eller det är bara tillåtet under valda perioder av dagen?! Kom igen...


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 9 oktober 2010 19:45

YES YES YES YES! Mif slog ut Rögle med 7-3 ;D Underbart och vilken match, synd att vi satt bänkade hemma i soffan istället för att röja arenan. Men det gick ju bra fast vi inte var där :D


Nu sover snart Mira och därefter blir det lite bra musik och några glas cola... Hade föredragit ett par öl men lille-bror har ju inte kommit än så det får vänta ett tag till ;)

Här kommer ett smakprov av musik som kommer strömma ur mina högtalare om en stund =)




Hoppas alla får en toppen kväll ;) Och snälla ta en iskall bira för mig!


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 9 oktober 2010 07:59

Nu sitter man här, rent för tidigt för en lördagsmorgon dessutom. Mira väckte mig kl 7 och ville titta på Emil i lönneberga *yay* Bara att pallra sig upp, gå in på hennes rum och starta filmen, gå tillbaka till sovrummet där sambon nu övertagit hela sängen och snarkar som en förstoppad gris. Så nu sitter man här i soffan och funderar på att göra lite frulle till Mira.

 

I eftermiddag kl 15.00 är vi ett par stycken som ska  titta på hockey här =) Malmö-Rögle spelar och dom visar matchen på viasat hockey! Två ungefär lika dåliga lag, hehe. Kan nästan bli lite spännande, men Mif bara måste vinna.

 

Jag har nu lyckats bestämma mig för ett namn till lille-bror :D Jag tycker Milo är jätte fint, kort och lätt och klingar bra ihop med Mira.

 

Här kommer ett klipp från konserten med Volbeat :D

 


Hoppas alla får en underbar lördag!

XoXo/Milla

Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards