MizzMilla, nothing else matters

Alla inlägg under oktober 2010

Av MizzMilla - 18 oktober 2010 08:16

Idag har min kära sambojävel bokat tid på banken, 9.30 dessutom för att prata pension... Vem bryr sig, den dagen jag går i pension finns det inga pengar kvar i detta landet ändå. Inte för att jag behöver oroa mig för det, finns inte så många som lever tills de går i pension ändå.

Nej, pension, vem brydde sig?! Roligare kan man ha en måndagsmorgon.


Ska köra till pappa sen och hämta min nya dammsugare :D :D :D :D KÄRLEK!

Hoppas helgen har vart bra för er alla!


  



Av MizzMilla - 17 oktober 2010 15:54

Oj oj oj som Mira har fått springa av sig idag... Vi bestämde oss för en liten utflykt och hamnade tyvärr utan sällskap på Kulhuset. Min vänner som har barn är rädda för spontana saker och allt ska helst planeras ett par veckor i förväg. Men vi hade kul ändå och gud vad tösen har busat. Första gången vi var där och jag blev positivt överraskad =) Dock lite jobbigt som gravid och tjock och hålla samma tempo som tösen, hehe.

              

           


   I skrivande stund ser hon ut så här. Hehe. Supertrött.


Det som vi trodde var kräksjuka måste ha vart någon form av lättare hjärnskakning eller chock. För idag mådde hon bra igen och inga tecken på illamående eller ovanlig trötthet. Ingen som blivit smittad heller. Skänt att slippa kräksjukan ett tag till. Hehe. Ska försöka hitta nån med barn som vill följa med oss till kulhuset nästa helg =) Jag saknade dock en sak när jag var där, ÖRONPROPPAR för fy vilken volym där blir med så många barn på ett och samma ställe.


Nu ska jag också ta och vila en liten stund, sen är det dags för matlagning.

  

Av MizzMilla - 16 oktober 2010 13:19

Min lilla tös föll ganska olyckligt på dagis igår och slog upp hakan, ett ganska litet men djupt sår. Det resulterade i ganska mycket blod och ett litet stripe. Detta hände på förmiddagen. Hon verkar ganska slö och hängig under eftermiddagen och sov ett par timmar. Hon vill inte ens äta av fredagspizzan på kvällen. Knappt popcornen gick ner. Shit tänkte jag, början till kräksjukan (går på dagis nu) Sen början hon klaga på magen och kräker en gång och piggnar till bra efter det. Sen tittar vi på Idol (jag vet, drygt) Mira somnar i min famn och lagom tills vi ska gå och lägga oss kräker hon ett antal gånger till... Bara att börja städa och bädda om (2 grr) Jag hade koll på henne hela natten och hon vaknar pigg och glad på morgonen =)


Men nu för en liten stund sen blev hon kass igen och började klaga på magen och nu sover hon som en stock... Undrar om det är början till kräksjukan eller om det är en lättare hjärnskakning?! Äta vill hon inte heller, fått i henne lite drickyoggi och knappt en halv macka. Så nu är frågan, ska man åka in med henne eller ska man avakta lite till?! Och vad gör dom åt det om det skulle råka vara hjärnskakning... Tur man haft egentligen, första gången hon slår huvudet och hon är ändå 3 år och 4 månader. Kanske nu klump-åldern börjar.


Nej nu ska jag krypa ner bredvid henne här på soffan och vila lite jag också... Blev ju lite dåligt med sömn i natt.


  

Av MizzMilla - 15 oktober 2010 15:45

Hmmm....Frieri vid frysavdelningen på willys?! Hur romantiskt är det på en skala 1-10? Det är iofs jävligt udda, hoppas jag varje fall. Men inget jag någonsin skulle vilja bli utsatt för.

Jag stod och skulle precis plocka upp ett paket kycklingfileér när folk runt om började appolådera och vissla, jag vänder mig om och tio meter längre ner står där en kvinna som verkar riktigt uppstirrad, framför henne står där en man på knä med en ring i handen... OMG! Men det kanske var romantiskt för dom, vem vet, de kanske träffades där första gången.


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 15 oktober 2010 11:15

Magnus Betner är så underbar...



Men det är även Johan Glans...


Fast på så olika sätt... Jag vet inte ens om det går att jämföra dessa två komiker.

Vem tycker ni är bäst?


Tyvärr måste jag avbryta detta blogginlägg nu, dagis ringde och sa att Mira trillat och slagit upp hakan och att det antagligen behövs klistras ihop. Så nu bär det av till dagis och sedan till vårdcentralen. 


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 15 oktober 2010 08:07

Äntligen fredag!!!... Eller vad det nu var man brukade säga när man jobbade. Nu när man går hemma och väntar på lille-bror känns det som om vilken annan dag som helst. Lite tråkigt eftersom fredagskänslan var speciell :)


En del som händer idag faktiskt. Eftersom jag vart sjuk nu i ett antal dagar måste jag ta tag i hushållet här. Ingen annan som gör det tyvärr. Det måste storhandlas, tvätten ska vikas, disken ska diskas, diskmaskinen ska tömmas... Usch ja, har knappt tid att sitta här. Hehe. Men först ska jag knapra lite panodil, nässpraya mig och hitta lite hostmedicin och lämna ner min lilla tös till dagis.


Just det, har nog inte nämnt att jag och syster ska gå och se Magnus Betner den 7 november i Lund :D Det ska bli så jäkla kul!




Hoppas alla får en toppen fredag!

XoXo/Milla

Av MizzMilla - 14 oktober 2010 09:49

   

Malmö lyckades igår vinna en ganska tung bortamatch mot seriens kanske bästa lag. Malmö vinner med 4-2 mot Örebro. Fortsätter dom så här kan det gå riktigt bra =) Men jag hoppas ändå någonstans djupt inne i hjärtat att dom inte går upp i elitserien... För faktum är att Mif och Rögle ska spela i samma serie. Man bara måste älska skånederby :D


XoXo/Milla

Av MizzMilla - 14 oktober 2010 08:19

Sitter här och tycker synd om mig själv... Fortfarande feber, hosta och bihålorna könns som om dom ska expoldera. Men bara att bryta ihop och gå vidare, om två timmar ska jag iväg och få hunden klippt och Mira ska snart lämnas på dagis...

Medans hon käkar sin frulle sitter jag här och njuter lite av världens bästa låt! 


Denna är inte så dum den heller =)


Nej dags att fixa till sig och knapra några panodil...

XoXo/Milla

Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards