MizzMilla, nothing else matters

Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Kvällen började bra...

Av MizzMilla - 30 januari 2011 10:48

Kvällen började bra med trevligt sällskap, musik, kex och ost. Sen körde jag som planerat en del av gänget ut till Törringelund för att sedan återvända hem till alla ungar =) Jag hade Milo, Mira, Robin och andreas...

Efter en ganska besvärlig kväll med Mira ringde jag sjukvårdsupplysningen för att få lite råd. Efter 45minuter i telefonkö kom jag fram och jag fick rådet att åka till akuten med henne. Hon såg verkligen hemsk ut, utslag över hela kroppen, i munnen, i öronen och hon kliade så mycket så det började blöda och hög feber.


Efter samtalet med sjukvårdsupplysningen blev kvällen blev genast stressig... Miras feber steg mer och mer, varken Ipren eller Alvedon hjälpte. Innan jag körde in henne var jag tvungen att hämta hem gänget från Törringe. Prövade att ringa några andra som kunde hämta dom, men ingen som svarade. Men det

gick snabbt, tro mig, bröt hastighetslagen ganska kraftigt vid många tillfällen. Tur jag tog Chevan då min lilla Fiat är ganska seg...


När jag väl fått hem gänget, åkte jag hem, packade väskan och körde till akuten i Ystad. Mycket folk som vanligt men jag kom in med Mira direkt när vi kom dit. Det var virusutslag hon hade fått och hade man otur kunde dom klia ganska rejält. Så det första vi fick när vi kom in var Tavigyl mot klådan. Den hjälpte på 30 min. Sen fick hon någon annan medicin mot febern. Sen piggnade hon till ganska snabbt när febern började gå ner. Dom tog prov på hennes urin, där hittade dom lite basilusker så det skickades till labbet och vi får resultatet på tisdag. Så får vi se om det blir antibiotika.

Sen fick vi åka hem och sova... *gäsp* Kl var halv 4 när vi var hemma så jag kan väl knappast skryta om att jag är pigg idag. Men Mira mår bättre varje fall och utslagen har gått ner lite.


Här kommer lite bilder från igår =)


     


      

                                                  
  

    


        


Nu ska jag ta ungarna till Max eller McDonalds, får se vilket som passar!

XoXo/Milla




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MizzMilla - 11 juni 2012 15:12

Jag råkar ha en biljett kvar till Nickelback i globen, ståplats! Köptes dyrt och säljes för samma pris :( Så 950 kr så är den din!     XoXo/Milla ...

Av MizzMilla - 13 april 2012 17:15

Nej, nu ger jag upp detta med bloggen. Som alla märkt har jag förlorat min känsla för bloggen. Jag kommer låta den vara kvar, men jag kan inte säga när jag är tillbaka. För tiden räcker helt inte till längre, heltidsarbete, två barn, träning och ett ...

Av MizzMilla - 18 mars 2012 21:05

Oj oj oj vad jag har missat att uppdatera er... Men så är det nu när man börjar arbeta igen efter mammaledigheten. Tiden räcker inte riktigt till. Såg att appen till bloggplatsen ÄNTLIGEN ska dyka upp. Känns som om uppdateringen kommer bli bättre då ...

Av MizzMilla - 23 februari 2012 21:05

Här kommer det ni alla väntat på... Bilder från Rammsteins konsert i Köpenhamn i tisdags. Jag tänker inte skriva mycket om denna show, mer än att den hade ALLT en konsert ska ha, vilket är: Skickliga musiker Mycket pyroteknik (dock inte lika myc...

Av MizzMilla - 21 februari 2012 14:32

Då lämnar snart jag och sambon Skåneland och beger oss till Köpenhamn för att se Rammstein =) Måste tacka mormor för att hon ställer upp och passa barnen här hemma ikväll fast de är kinkiga och förkylda.   Inskolningen för Milo började idag, allt...

Presentation

Omröstning

Vad dricker ni helst på puben?
 Öl
 Cider
 Snaps
 Drink
 Vin
 Läsk

Fråga mig

13 besvarade frågor

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

RSS

Andra bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards